Beantwoord

digitenne kanaal 26 tm 34

  • 7 January 2021
  • 9 reacties
  • 97 keer bekeken

Digitenne kanaal 26 tm 34 slaan regelmatig uit en met regelmatig bedoel ik ook echt dagelijks  en dan duurt het 15 minuten eer t weer bereik heeft terwijl t eerst 100 procent is dan opeens geen bereik.Op beide tv's met 2 verschillende casnummers.Al meerdere keren over gebeld,maar het word niet opgelost tot op heden.Zou heel graag willen dat dit probleem opgelist word.Want het is heel storend dat dit elke keer gebeurt.Nu op dit moment dus weer.Echt zeer vermoeiend.Dit is echt geen leuk tv kijken zo.Hoop op iemand die mij goede raad hierin kan geven,want sta op t punt om een andere provider van tv te nemen.

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 January 2021, 17:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Sanniesannie ,

Wil je het volgende eens proberen?: 

1/ Zet je antenne op een zo hoog mogelijke plek. 

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Zorg ervoor dat jouw ontvanger en antenne niet te dicht bij b.v. een modem, Led-lamp of DAB+-radio staan. 

 

Verder nog wat vragen: 

1/ Wat is jouw lokatie? 
2/ Wat voor type antennes gebruik je?

3/ Staan de antennes binnen of buiten? 

 

Hoi Noordzee…

Dit heb ik allemaal al meerdere keren geprobeerd en jammer genoeg lost t niets op.

Reputatie 7
Badge +28

Wat voor type antenne heb je? Gebruik je al de Funke V5 (zie foto) 

 

Een funke maar dan voor binnen

Reputatie 7
Badge +28

Dit type (is ook voor binnen) of een ouder model? Kun je anders een foto plaatsen van de antennes?

Reputatie 7
Badge +28

@Sanniesannie 

Is het probleem nu opgelost of nog niet?

Want als het ontvangstprobleem nog niet is opgelost en je nog een oude type antenne gebuikt? Dan is het raadzaam on jouw oudere antenne te vervangen door de huidige Funke V5. Die antenne presteert namelijk beter dan oudere types en dat zal bij jou precies het verschil maken.

 

Waar staat deze ontvanger ? Ongeveer is genoeg, alleen om te  zien naar welke mast je kijkt en om te zien welke frequenties daar gebruikt worden.

Reputatie 6
Badge +7

En even je signaalsterkte hier doorgeven (niet signaalkwaliteit!). Dit doe je door op de afstandsbediening op de ANT knop te drukken en daarna op de rode knop onder aan/uit. Dan krijg je 2 waardes, signaalkwaliteit (meestal 100%) en signaal sterkte. Wat is de signaal sterkte voor kanaal 1 en kanaal 26?

Als dat teveel van elkaar verschilt dan is jouw ontvanger toch niet goed ingesteld.

Zoals KeesYagi al aangeeft is het ook handig als we je locatie in Nederland ongeveer weten dan kunnen we vertellen welke richting de antenne gericht moet worden en of het verstandig is om deze evt buiten te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het inmiddels is opgelost (eventueel via een andere weg). Als we nog met je mee kunnen denken, dan horen we het graag!