Beantwoord

Digitenne niet alle zenders

  • 23 August 2020
  • 17 reacties
  • 266 keer bekeken

Geachte moderator,

ook ik heb hetzelfde probleem met mijn digitenne ontvanger. Ik zal het kastje aanlaten staan op npo1. 

In mijn profiel staan de gevraagde gegevens. 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Natasja 3 September 2020, 14:23

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @EmmaBlack. Welkom hier op het Forum. Met Digitenne zou je alle zenders moeten kunnen zien natuurlijk. Als ik je CAS-ID probeer te activeren, krijg ik in onze systemen een foutmelding. Ik heb daarom een specialist gemaild met het verzoek om het issue op te lossen. Als ik een reactie heb, dan laat ik het aan je weten. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @EmmaBlack. Excuses voor mijn late terugkoppeling. Ik heb bericht van een specialist. Er is in het verleden iets misgegaan met de oude smartcard ID's, waardoor we niet weten welk CAS-ID je hebt. Hiervoor is een melding aangemaakt. Je CAS-ID is inmiddels opnieuw geactiveerd. Als het goed is kun je nu weer tv-kijken. Klopt dat?

Nog even een aanvullende vraag: volgens onze systemen heb je twee Digitenne ontvangers. Is dat ook echt zo? Zo ja, wil je dan de andere CAS-ID ook toevoegen in je profiel? Zo niet, laat het dan weten, dan kunnen we de tweede ontvanger uit onze systemen verwijderen.

Beste @Natasja,

Bedankt voor je hulp. Ik kan alle zenders weer ontvangen.

Ik ben inderdaad in het bezit van twee digitenne ontvangers. Ik zal de 2e cas-id ook toevoegen. 
 

Beste @Natasja,

Zoonlief kijkt blijkbaar niet zo vaak televisie op zijn kamer. Dit kastje werkt ook niet. 
Het kastje geeft e150-0 en e017-0 foutcodes aan. 
Wat kan ik doen?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @EmmaBlack. Dat kan goed kloppen. De tweede CAS-ID moet namelijk ook opnieuw geactiveerd worden. Ik heb m'n collega nu verzocht om dit te doen. Zodra het is gelukt, laat ik het aan je weten. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @EmmaBlack. Ik krijg van de specialist door dat het tweede CAS-ID dat je hebt toegevoegd, geen bestaand CAS-ID is. Wil je 'm even checken op eventuele typefouten? 

Beste @Natasja,

Oeps! Dat klopt. Het CAS-nummer heb ik aangepast. 
 

 

Reputatie 6
Badge +9

Beste @Natasja,

Oeps! Dat klopt. Het CAS-nummer heb ik aangepast. 
 

 

Kan gebeuren! Ik heb nu de juiste CAS-ID doorgegeven, dus ik verwacht dat jouw zoon op korte termijn ook weer tv kan kijken op zijn kamer. :slight_smile: Ik geef je een seintje als de CAS-ID opnieuw geactiveerd is. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EmmaBlack ,

Werkt de ontvanger van jouw zoon nu ook weer op alle zenders? 

 

@Noordzee,

Nee, op dit moment nog niet. 
 

Reputatie 7
Badge +28

Dan is het nu wachten op een reactie van Natasja.  

Reputatie 6
Badge +9

Dat is spijtig, @EmmaBlack. Ik vermoed dat mijn e-mail ertussendoor geglipt is en de tweede CAS-ID daarom nog niet opnieuw is geactiveerd. Ik heb er weer achteraan gemaild. 

Reputatie 7
Badge +28

@EmmaBlack 

Werkt de ontvanger van jouw zoon al? 

Reputatie 6
Badge +9

Ik ben ook benieuwd of het inmiddels werkt, @EmmaBlack. De specialist geeft aan dat de ontvanger ‘actief’ staat in onze achterliggende systemen. Als het nog steeds niet werkt, kun je dan laten weten wat je precies ziet? Krijg je nog een foutcode? Zo ja, welke? En kun je dan ook doorgeven welk type ontvanger + antenne je hebt? 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee,

Nee, op dit moment nog niet. 
 

@EmmaBlack 

Werkt het dan nu wel? 

 

@Natasja & @Noordzee,

het zenderpakket werkt weer. 

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor de terugkoppeling, @EmmaBlack.  En fijn om te lezen dat het weer werkt. :smile:

Reageer