Beantwoord

Digitenne ontvangst slecht ondanks plaatsing antenne in hoge paal

  • 11 June 2023
  • 11 reacties
  • 195 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb een eerder bericht geplaatst over haperend en wegvallend beeld en had contact opgenomen met de helpdesk. Had ze verteld van mijn eerder bericht en dat alleen Ned 1, 2 en 3 goed te ontvangen zijn. Heb alle stappen ondernomen, maar helaas, nu de antenne hangt, zijn de commerciĆ«le zenders nog steeds bar slecht, op elk moment van de dag, en weet echt niet meer wat ik kan doen om toch goed beeld te krijgen. Heb de zenders uitgebreid laten zoeken, en, aangezien we in Hardenberg (tegen bosrand Oldemeijer) op de camping zitten, staat hij als Overijssel ingesteld.Ā 

Vanuit KPN wordt er ook, helaas, niet veel advies gegeven hoe ik verder moet werken. Zijn er mensen die dit (h)erkennen en welke stappen, acties, het beste kan doen. Heb de recente antenne en ontvanger van Digitenne.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 14 June 2023, 14:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Mogelijk is je zxv7200 defect. Heb je de mogelijkheid om van iemand anders de Digitenne ontvanger te lenen en bij jouw te testen?

Moeilijk te zien op die plek maar neem aan dat het lampje op de antenne aan is. Rand rond antenne kabel licht blauw op.

Reputatie 3
Badge +2

Mogelijk is je zxv7200 defect. Heb je de mogelijkheid om van iemand anders de Digitenne ontvanger te lenen en bij jouw te testen?

Moeilijk te zien op die plek maar neem aan dat het lampje op de antenne aan is. Rand rond antenne kabel licht blauw op.

Kan allicht vragen, of iemand van KPN leest mee en neemt dit op, om een nieuwe toe te sturen om re kijken of het aan het kastje licht, of een nieuwe set.

Op deze afstand, of laten zakken, kan ik de lampjes niet zien.Ā 

Ā 

Het beeld, vnl. RTL en andere commerciƫle zenders, staat te vaak stil, bevriest. Dit is niet leuk tv kijken op deze manier

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Frank.1969. Wat vervelend dat je een slechte ontvangst hebt. Ik wil wel een poging doen om jouw Digitenne ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Wil je daarvoor jouw postcode en huisnummer (op de camping) achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik kiezen voor een servicepunt in de buurt van de camping.Ā šŸ˜Š

Reputatie 3
Badge +2

HoiĀ @Frank.1969. Wat vervelend dat je een slechte ontvangst hebt. Ik wil wel een poging doen om jouw Digitenne ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Wil je daarvoor jouw postcode en huisnummer (op de camping) achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik kiezen voor een servicepunt in de buurt van de camping.Ā šŸ˜Š

Dank Vikash, onder het kipje privĆ© heb ik eea ingevuldĀ 

Laat je in mail oid weten, met track en trace hoe of wat?

Mvg

Frank TamisĀ 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Spar, Jupiterplein 1 in Hardenberg)Ā verstuurd. Morgen kan je de ontvanger daar inleveren en een nieuwe ophalen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen.Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Spar, Jupiterplein 1 in Hardenberg)Ā verstuurd. Morgen kan je de ontvanger daar inleveren en een nieuwe ophalen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen.Ā 

Hallo Vikash,

Ā 

Ik heb vandaag de ontvanger ontvangen, maar us het niet handiger om gelijk een nieuwe antenne toe te sturen (en oude omruilen). Ik vrees dat ik nu hetzelfde probleem krijg, al ga ik wel proberen om alles weer opnieuw te installeren.Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger naar het dichtstbijzijnde servicepunt (Spar, Jupiterplein 1 in Hardenberg)Ā verstuurd. Morgen kan je de ontvanger daar inleveren en een nieuwe ophalen. Vergeet niet om een geldige legitimatie mee te nemen.Ā 

Hallo Vikash,

Ā 

Ik heb vandaag de ontvanger ontvangen, maar us het niet handiger om gelijk een nieuwe antenne toe te sturen (en oude omruilen). Ik vrees dat ik nu hetzelfde probleem krijg, al ga ik wel proberen om alles weer opnieuw te installeren.Ā 

Vikash, zie privƩbericht, gelukkig doet de nieuwe ontvanger wat deze zou moeten doen:

Beeld zonder stilstaand beeld!Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Helaas hebben we sinds dit weekend weer problemen met de commerciĆ«le zenders. Ik blijf de boel herinstalleren maar blijf constant haperingen krijgen. Of het dan toch aan de antenne ligt van de ZXV7200 is onduidelijk. Met de vakantie die we nu hebben hoop ik dat er vanuit KPN wordt mee gedacht hoe dit op te lossen.Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Zal het toch te maken hebben met de weersomstandigheden en dicht bij bosrand? Of zijn andere dingen, zoals stacaravans, die invloed hebben op de straling of wat dan ook. We staan op Camping de Oldemeijer in Hardenberg. Als er meer mensen hier slechte ervaring hebben met bereik dan zit ik er aan te denken te stoppen met digitenne en over te gaan voor een WiFi 2 Go draadloze 4 G Wi-Fi router maar dan hoop ik dat we via KPN waar wij een, best wel prijzig, abonnement hebben een simkaart voor alleen de data krijgen. Hoop dat iemand van KPN dit weer oppikt. Een optie voor digitenne met insteekkaart is er niet omdat de televisie deze mogelijkheid niet heeft.Ā 

Ā 

Reputatie 3
Badge +2

Ik zie bij sommige caravans wel een mast, en vraag me dan ook af: zie deze topic met de foto van de mast, hoe hoog moet ik wel niet gaan met de antenne van deze ZXV7200 of maakt dit niet uit. Moedeloos wordt ik ervan om op deze manier digitenne te hebben. Drama 1e klas.

Reputatie 3
Badge +2

@VikashĀ of @digitenne doet nietĀ of @Digitenne antenne kapotĀ wat kan en willen jullie nog meer doen om ons te helpen. Heb de antenne meerdre krren gedraaid maar heb alleen ned 1,2 en 3. Rest wordt getoond in beeld. Ook de namen per zender, maar beeld is er even en staat of stil of verdwijnt en komt vervolgens met grijs/zwart beeld. Ik geef het opšŸ˜¢ en tik de bal naar jullie voor vervolgstappen šŸ¤”