Afgelopen week wilde ik de digitenne in mijn camper installeren. Alle zenders zijn gevonden, maar ik ontvang alleen NPO 1,2 en 3.
Heb 2 uur gewacht, maar de overige zenders zijn nog steeds gecodeerd. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet
Lies van der Veen
Admin: klantgegevens verwijderd uit openbare post
Beste antwoord door Noordzee
Lies1960 schreef:
Ik heb ook een insteek kaart. Kan ik daar ook iets mee doen?
In dat geval de TV aanzetten op NPO 1 en aan laten staan. Anders ontvangt de TV het activatiesignaal niet.
Mijn advies is om zo vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402 en daar dan vragen om het activatiesignaal. Maar dat activatiesignaal heeft alleen maar zin als de TV aanstaat!
Als het nog niet gelukt is , dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder:
Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.
25 : Friesland, Drenthe en Groningen 27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht 28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 31 : Texel 35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
Laat de ontvanger dan aanstaan op CNN. De TV kaneventueel uitgezet worden. Zodra je weer beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Ik heb ook een insteek kaart. Kan ik daar ook iets mee doen?
In dat geval de TV aanzetten op NPO 1 en aan laten staan. Anders ontvangt de TV het activatiesignaal niet.
Mijn advies is om zo vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402 en daar dan vragen om het activatiesignaal. Maar dat activatiesignaal heeft alleen maar zin als de TV aanstaat!
Ik heb het nummer gebeld, maar de medewerker kwam er ook niet uit. Ik zou teruggebeld worden maar is nog steeds niet gebeurd. Ik ga nu de deur uit. De tv laat ik aanstaan, misschien kunnen jullie er nog iets aan doen.
@Lies1960 je hebt eerder je CAS ID doorgegeven. Die heb ik nu in je profiel bij “Persoonlijke opmerkingen” gezet. Wil je hier bevestigen dat deze klopt? En dat dit het CAS ID is van de Digitenne die je gebruikt?
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.