Beantwoord

Digitenne - resolutie aanpassen als de standaard resolutie niet wordt ondersteund door TV

  • 18 October 2020
  • 1 reactie
  • 307 keer bekeken

Na het aansluiten van Digitenne krijg ik de melding op mijn TV: “de resolutie wordt niet ondersteund op deze tv. kies een andere resolutie”  (mijn TV: Samsung HD van 8jaar oud)

 

Hoe doe ik dat? Immers: ook het menu wordt dan niet weergegeven op de TV (menu / instellingen etc.). 

 

Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen? Lijkt me geen uniek probleem dus graag wat tips.

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 October 2020, 10:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @rutger010 ,

Heeft jouw TV een scart-aansluiting? Probeer dat dan eens. 

Want met de twee nieuwe ontvangers (ZTE ZXV7200 en de Rebox RBX2800) kun je ook naar Digitenne kijken op een TV met behulp van een scart-kabel. Wel heb je dan niet de maximale HD-kwaliteit (resolutie 1080P), maar ook met een scart-kabel heb je met het nieuwe Digitenne een prachtig beeld. (b.v. in 1080i of 720P)  Zelf kijk ik ook op de hobbykamer naar het nieuwe DVB-T2 via een HD-ready TV met alleen een scart-aansluiting.   

KPN levert op verzoek een gratis verloopkabel voor een TV met scart-aansluiting. De ZTE-ontvanger heeft aan de achterkant een aansluiting voor tulp stekkertjes. De Rebox heeft een 3,5 mm jack. 

Lees alles over de nieuwe ontvangers in dit topic: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235