Beantwoord

Digitenne signaal niet optimaal

  • 3 October 2020
  • 8 reacties
  • 95 keer bekeken

Waarom heb ik alleen op NL1 2 3 een signaal die van 100%en dan weer naar 0% op andere zenders niet bv RTL niet en spike ook 100%

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 October 2020, 08:01

Bekijk origineel

8 reacties

Mogelijk is je Digitenne abbonement niet geactiveerd. Dit las ik in een ander topic.

 

Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat RF-kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

Ik heb dus alle zenders wel,  maar problemen met NL 123 waar het signaal weg valt dus van 100 % naar 0% andere zenders doen het prima.

De laatste zin las ik wat verkeerd. Sorry daarvoor. Vreemd want de antenne zou bij een slecht signaal toch alles met storing moeten doorgeven zou je zeggen. Ik pas en laat dit aan andere over.

Ja ik zie ook nergens een antwoord hier op, wel mensen die dezelfde problemen hebben en geen oplossing krijgen aangeboden.

Las bij een dat het aan de antenne masten zou liggen omdat ik dan tussen twee masten in zou zitten waardoor hij schakelde van mast naar mast .

Wat ik vreemd vindt 

Maar wordt tijd dat hiervoor een oplossing komt mis vanavond weer eredivisie voetbal pff.  

  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Noorderlicht64 ,

Vervelend!, maar we gaan het proberen op te lossen.

Wil je het volgende eens uitvoeren?:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 
2/ Die de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Zet de ontvanger op NPO1 en ga dan in het menu naar de signaalmeter.

7/ Draai de richting van jouw antenne bij voor een optimaal signaal. 
 

Dan nog een paar vragen:

1/ In welke plaats kijk jij TV?

2/ Staat jouw antenne binnen of buiten?

3/ Wat voor type antenne gebruik je? 

Reputatie 7

Hey @Noorderlicht64, heel irritant probleem ervaar je. De KPN community helpt je graag verder, heb je Noordzee zijn laatste bericht nog gelezen? :)

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Noorderlicht64 ,

Vervelend!, maar we gaan het proberen op te lossen.

Wil je het volgende eens uitvoeren?:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af. 
2/ Die de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Zet de ontvanger op NPO1 en ga dan in het menu naar de signaalmeter.

7/ Draai de richting van jouw antenne bij voor een optimaal signaal. 
 

Dan nog een paar vragen:

1/ In welke plaats kijk jij TV?

2/ Staat jouw antenne binnen of buiten?

3/ Wat voor type antenne gebruik je? 

@Noorderlicht64 

Heb je dit al geprobeerd? Hoe is het nu met de ontvangst? 

Reputatie 7

Geen bericht = goed bericht, Noorderlicht? Ik ga er vanuit dat het probleem is verholpen en dat je de hulp van onze community niet meer nodig hebt. Ik sluit hierbij je topic :)

Toch nog vragen? Stel ze dan gerust, we helpen je graag verder! 

Reageer