Beantwoord

Digitenne signaal slecht

  • 19 April 2024
  • 9 reacties
  • 52 keer bekeken

We hebben steeds wisselend digitenne signaal. Het wisselt van soms goed beeld naar regelmatig storingen of geen signaal. Wat kunnen we hier aan doen.

Zenders al regelmatig opnieuw gezocht, geen effect. 

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 April 2024, 15:24

Bekijk origineel

9 reacties

Is de antenne buiten gemonteerd? In 60 % van het land is dit wel nodig. Zeker buiten de Randstad.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @PV82 ,

Pobeer eerst eens het volgende: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat voor type antenne heb je in gebruik? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

In welke plaats kijk je Digitenne? 

Antenne staat binnen. In het begin werkte het goed. Antenne is One for All.  Plaats Kaatsheuvel

Reputatie 7
Badge +28

Antenne staat binnen. In het begin werkte het goed. Antenne is One for All.  Plaats Kaatsheuvel

Probeer dan deze instructie: 

Hallo @PV82 ,

Pobeer eerst eens het volgende: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En probeer de antenne op een paar plekken uit. Dus verplaats de antenne een klein stukje.  Het kan zijn dat er iets in de buurt van de antenne stoort. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @PV82,

Ik zie dat @Noordzee een stappenplan heeft geplaatst, mocht je het nog niet hebben gedaan dan wil ik je aanraden om de stappen alsnog te volgen. Ik hoor graag van je of het daarna beter is geworden!

Antenne staat binnen. In het begin werkte het goed. Antenne is One for All.  Plaats Kaatsheuvel

Probeer dan deze instructie: 

Hallo @PV82 ,

Pobeer eerst eens het volgende: 

1/ Zet de antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En probeer de antenne op een paar plekken uit. Dus verplaats de antenne een klein stukje.  Het kan zijn dat er iets in de buurt van de antenne stoort. 

Hallo,

Na het uitvoeren van de door u genoemde stappen is het beeld nu weer goed. Bedankt voor uw reactie. 

Wat zouden evt stoorzenders kunnen zijn? 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @PV82 ,

Als stoorzender zo je kunnen denken aan een modem, DAB+-radio of een ander elektrisch apparaat. 

 

Hi @PV82,

Ik zie dat @Noordzee een stappenplan heeft geplaatst, mocht je het nog niet hebben gedaan dan wil ik je aanraden om de stappen alsnog te volgen. Ik hoor graag van je of het daarna beter is geworden!

Hi,

Voor nu is het goed. Ben benieuwd hoe lang het zo blijft. We kijken het even aan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn dat het nu weer goed is @PV82 en bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊

Reageer