Beantwoord

Digitenne signaalkwaliteit Hengelo/Enschede is slecht

  • 22 July 2023
  • 84 reacties
  • 761 keer bekeken

Reputatie 3

Signaalkwaliteit

Ontvangst  via Funke DSC 310 buitenantenne in gebied Hengelo-Enschede. Onderdeel tv ontvangst:

1. NPO 1+2+3+extra en tv oost+drenthe: max 80%

2. Alle overige 26 zenders: 100%.

Kan dus vanwege externe factoren lager worden met dienovereenkomenstige  verminderde ontvangst. (Is ook voor gekomen).

 VRAAG: 

1.  Vanwaar dit  verschil.

2. Wat is hieraan te doen, en door wie?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 August 2023, 18:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Re

Reutum, 5 augustus 2023

En dat deze moderne tijd van techniek waarin we de decennia geleden mensen al van en naar de maan kunnen sturen. En live in beeld en geluid kunnen volgen.

Heb nog dagelijks last op alle zenders van haperend tot geen ontvangst. 

Wacht op coulance van KPN op mijn abonnement.

 

@Fred NL ,

Ik begrijp je wel hoor, maar het is inmiddels al heel vaak op dit forum aangetoond dat de ZXV7200 een stuk minder goed werkt dan overige ontvangers.Ik en @Noordzee denken dan ook dat een FTA ontvanger het prima gaat doen.

Je kunt Digitenne dan gewoon opzeggen, of eventueel nog proberen een RBX2800 te bemachtigen.

Reputatie 7
Badge +28

We kunnen wel blijven reageren, maar hij doet helemaal niets met de ingebrachte tips. Verder mag het hem kennelijk ook geen ene cent kosten.

We kunnen wel blijven reageren, maar hij doet helemaal niets met de ingebrachte tips. Verder mag het hem kennelijk ook geen ene cent kosten.

Eens @Noordzee .

Dit topic blijft ook steeds maar in herhaling lopen.Ik heb zelf het idee dat het @Fred NL niet persé om geld gaat, maar meer om het principe.Maar het is soms gewoon beter het eind in eigen hand te nemen en daarmee voor een oplossing zorgen, dat scheelt veel moeite.

In dit geval verwacht ik niet dat KPN een RBX toestuurt, hooguit als er een FTA ontvanger op eigen kosten getest word en deze goed werkt.

Reputatie 3

We kunnen wel blijven reageren, maar hij doet helemaal niets met de ingebrachte tips. Verder mag het hem kennelijk ook geen ene cent kosten.

Eens @Noordzee .

Dit topic blijft ook steeds maar in herhaling lopen.Ik heb zelf het idee dat het @Fred NL niet persé om geld gaat, maar meer om het principe.Maar het is soms gewoon beter het eind in eigen hand te nemen en daarmee voor een oplossing zorgen, dat scheelt veel moeite.

In dit geval verwacht ik niet dat KPN een RBX toestuurt, hooguit als er een FTA ontvanger op eigen kosten getest word en deze goed werkt.

Reutum, 5 augustus 2023 10.40 uur

Spijker op de kop. Wat is nou geld  Geld is een ruilmiddel. Er behoort kwaliteit te worden geleverd binnen elke afspraak/overeenkomst.

Ik beëindig de "digitenne communicatie" en zet mijn ingezette vakantie van 1 juli nog weken voort tot mijn 78e verjaardag op 28 augustus.

Reputatie 7
Badge +20

Met de sterktes ben ik verder gaan kijken. Het bouquet is op de camping eigenlijk niet sterk genoeg waardoor je je dus de problemen ervaart. Enige wat ik kan meegeven hierin is om met de antenne te gaan spelen om te kijken of je een betere verbinding gaat krijgen. Meer kan ik er niet van maken. Hoe graag ik dat ook wil. 

Reputatie 3

Met de sterktes ben ik verder gaan kijken. Het bouquet is op de camping eigenlijk niet sterk genoeg waardoor je je dus de problemen ervaart. Enige wat ik kan meegeven hierin is om met de antenne te gaan spelen om te kijken of je een betere verbinding gaat krijgen. Meer kan ik er niet van maken. Hoe graag ik dat ook wil. 

Re

Reutum, 5 augustus 2023 18.20 uur

Beste Bart, 

Dat is een eerlijk antwoord waar ik echter weinig mee kan.

Mede door het slechte weer heb ik inmiddels wel ervaren dat Digitenne ook gevoelig is voor de huidige weersomstandigheden.

En dat heb nooit gedacht en KPN heeft hierover ook never gecommuniceerd.

Een ervaring rijker en een illusie armer. 

Ervaringen van een trouwe KPN klant al meer dan 50 jaar.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp het volledig. Ik kan er alleen niet meer van maken. Wil jou graag verder helpen, maar ik heb geen oplossingen meer.