Beantwoord

Digitenne slecht signaal in Zuid-Oost Drente (omgeving Emmen)

  • 1 September 2021
  • 11 reacties
  • 249 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer is het mogelijk dat er ook in Zuid-Oost Drente via digitenne naar de televisie kan worden gekeken. Het is al een tijdje zo dat (omgeving Emmen) geen digitenne signaal te bespreuren is. Ook de postcodecheck geeft aan dat er geen signaal is.

 

KPN geeft wel aan door heel nederland digitenne te kunnen kijken. Dus wanneer gaat het ook in zuid-oost drente lukken?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 September 2021, 09:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @mink2u, goede vraag! Op jouw postcode is inderdaad geen goed Digitenne signaal. Hoewel je door heel Nederland gebruik kunt maken van Digitenne, is de bedekking niet 100%. Dat zal ook niet gebeuren, vermoed ik. Wel zal ik jouw signaal intern doorgeven, bedankt daarvoor!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @mink2u ,

Helaas gaat KPN geen actie uitvoeren voor onze regio. Ik lobby er al jaren voor, maar er is hier op het forum aangegeven dat KPN geen nieuwe zendmasten meer gaat plaatsen voor Digitenne. 

Moderator @Marcia_ is van goede wil, maar zij zal dit helaas ook niet voor elkaar krijgen. Hogerop in de organisatie wordt niets gedaan met dit soort meldingen. Heeft iets met kosten te maken en met vergunningen. Dat laatste is natuurlijk altijd aan te passen, maar dat gaat niet gebeuren. 

Jij woont volgens jouw forumprofiel in Klazienaveen, dat is nog net iets verder van de zendmast te Smilde vandaan als waar ik woon. Maar ook ik val buiten het officiële ontvangstgebied. 

Ik heb de ontvangst kunnen oplossen door gebruik te maken van een buitenantenne bovenop mijn huis van drie woonlagen. Anders lukt het niet.  

In Klazienaveen gaat ontvangst mogelijk lukken met een superantenne bovenop jouw dak. 

Ik adviseer jou dan deze antenne :

https://www.cardwriter.nl/rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80.html

En deze antenne dan goed uitrichten naar Smilde.

 

Op deze dekkingskaart kun je trouwens nog zien waarom het in onze regio zo lastig is : 
 

 

 

Technisch is ontvangst bij jou overigens wel mogelijk. Na de brand in de zendmast van Smilde tien  jaar geleden heeft KPN gedurende bijna één jaar het zendvermogen vanuit Hengelo opgeschroefd. Ik kon toen in Emmen-Rietlanden o.a. RTV Drenthe ontvangen vanuit Hengelo. Helaas is die tijdelijke verhoging van het zendvermogen lang geleden alweer teruggedraaid.  

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Helaas dat een groot bedrijf het hoge noorden weer in de kou laat zitten, net als zoveel andere grote bedrijven. Snap het wel, in het westen is er per vierkante meter meer inwoners te tellen, dus verdienmodel  is groter en gemakkelijker en kun je dus het platteland vergeten. Hoewel daar ook mensen zijn die gebruik willen maken van de dienstenvan KPN, dus die betalen er ook voor. Maar het moet volgens mij van 2 kanten komen. Ik wil het woord discriminatie eigenlijk niet gebruiken, maar zo volet het wel. Zie ook b.v. openbaar vervoer. In de aanloop van de verkiezingen zou de lelylijn er moeten komen, maar nu de verkiezingen zijn geweest, hoor je er niemand meer over en moet het  openbaar vervoer in de grote steden weer een impuls krijgen.
Ik prijs het bedrijf die de stoute schoenen aan gaat trekken en ook in de buitengebieden hetzelfde aan gaat bieden als wat in de randstad wel mogelijk is.  

Reputatie 3
Badge +1

Maar zou het een idee zijn om alle mensen die in de gebieden wonen (zoals ik) waar (bijna) geen signaal is en waar ze dan toch geen geld in willen steken een betere antenne te sturen samen met de digitenne apparatuur? Zoals de antenne zolas hier genoemd… https://www.cardwriter.nl/rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80.html

 

In dat geval denk ik dat KPN wel meedenkt met de mensen die betalen voor hun product en dat er dan ook wat gedaan wordt om het product voor hun te late werken.

 

Ik wacht met smart deze antenne af als goed gebaar van KPN

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @mink2u, wij kunnen jou helaas niet van deze antenne voorzien. Er zijn nu eenmaal plekken in Nederland, en dat is écht niet alleen maar in het mooie Drenthe, waar het Digitenne signaal niet toereikend is. Als je hier dan toch gebruik van Digitenne wilt maken, dan kan je deze antenne zelf aanschaffen. 

Reputatie 3
Badge +1

Als ik het goed begrrijp, moet de klant waar het signaal van KPN niet te ontvangen is zelf voor oplosingen zorgen? 

Als ik op vakantie ben in het westen volstaat een binnenantenne en heb ik 100% ontvangst.

Maar in het gebied waar ik dus woon, moeten we de tekortkomingen (brand in zendmast en niet meer willen investeren) dus zelf gaan bekostigen?    Dit is volgens mij de omgekeerde wereld en erg vreemd voor een bedrijf die behoorlijk wat winst maakt, maar blijkbaar geen kosten wil maken om ontstane  verstoringen (brand in Smilde en waar ik niets aan kan doen, maar wel de dupe van ben) en dat de abbonement houders dan zelf de kosten moeten gaan dragen voor een betere antenne (die de expert zelf aanbeveeld)

Reputatie 3
Badge +1

Ik zag trouwens in een ander forum een KPN moderator de volgende opmerking maken

“Het gaat erom dat u de apparatuur heeft waarmee u gebruik kunt maken van de diensten die U afneemt. Daar betaald u immers voor, “

 

Let wel, op vakantie heb ik super ontvangst, omdat ik in nederland blijf en op plaatsen kom, waar het signaal wel goed is, dus daar heb ik geen klagen over, maar zou het ook graag thuis goed willen hebben.

Dus heb ik 4 weken goed signaal en dat wil ik ook niet missen, maar ik zou ook graag 48 weken goed signaal thuis willen hebben.

Reputatie 3
Badge +1

Helaas denk ik dat er niet meer in zit, maar wil toch iedereen bedanken voor de genomen moeite in deze kewstie en voor het meedenken om het probleem in de gebieden met slecht of geen signaal onder de aandacht te brengen.

Reputatie 7
Badge +30

Wat ik probeer te zeggen is dat wij al aangeven dat het niet werkt. Als je er dan toch voor kiest om het af te nemen, zal je daar inderdaad zelf een investering in moeten doen. Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar ik kan er niet voor zorgen dat jij op die plek een goed Digitenne signaal ontvangt. 

Ik zie dat je ook interactieve tv afneemt: is het een idee om op vakantie de itv app te gebruiken? Je zou dan tijdelijk je mobiele abonnement kunnen verhogen met meer mobiel internet, dan kan je gewoon de itv app op je mobiele telefoon of tablet zetten. Wellicht is dat iets om naar te kijken! 

Vraagje, Mink…

Ik neem aan dat je thuis de antenne al buiten én op hoogte (ca. 5 meter) hebt gemonteerd. En in de goede richting voor de dichtstbijzijnde zendmast.

De antenne kun je zelf in investeren. Daar doe je zeker 10 jaar mee, dus de kosten zijn het niet. Een tv levert kpn er tenslotte ook niet bij; die koop je ook zelf.

En zijn er écht geen andere mogelijkheden om tv te kijken waar je woont?

Kabeltelevisie? (Ziggo e.d.)

Via internet, zoals interactieve tv van kpn?

Schotel? (Canaldigitaal)

Ikzelf woon zo'n 12 km van de mast Haarlem, maar de ontvanger (ZXV7200) van kpn is zo brak dat zelfs dan een geheel storingsvrije ontvangst niet mogelijk is. Wisselen van zender (van de ene naar de andere Mux) geeft bijna altijd 10 of meer seconden zwart scherm. Verder is de ontvanger zeker de eerste 10 minuten na inschakeling 'wat’ instabiel. Als ie een tijdje aan staat (lees warm wordt) gaat het al wat beter.

Maar i.d. slaapkamer had ik er genoeg van. Heb daar nu Chromecast voor de i-TV, die ik in de woonkamer al lang heb.

De Digitenne laat ik nu af en toe een uurtje aan opdat ie de abonnementsgegevens niet verliest.

Reputatie 3
Badge +1

@Marcia_  ik gebruik digitenne nu uitsluitend op vakantie op plaatsen waar het signaal goed te ontvangen is en daar ben ik heel erg tevreden over en voor de rest dank voor de tips, daar heb ik wel wat aan.

 

@PeterG  zeker heb ik interactieve TV via glasvezel thuis. Digitenne wil ik gebruiken voor de vakante in nederland en dat lukt heel god, maar wil graag ook op het thuisfront de verbindingen proberen, zodat niet de abbonnementgegevens niet verlies