Beantwoord

digitenne slecht sinds nieuwe kastje

  • 27 November 2020
  • 4 reacties
  • 114 keer bekeken

Word er helemaal  gek van , loopt vast, geen beeld, wel beeld/ geen beeld… Antenne valt steeds om. Kastje uit zoetten en half uur op zelfde kanaal laten staan, voor beter beeld.. schakelen van zender naar zender is traag

het oude kastje wil ik graag terug.

doet kpn al iets aan al die problemen 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 November 2020, 08:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Gewerofii, welkom! U kunt het volgende doen:

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

 

Digitenne:

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger) En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. 

Het kan wel even duren voordat ze hier reageren, i.v.m. drukte.

Reputatie 6
Badge +7

@Gewerofii  Well kastje heb je? De zxv7200 of de rebox2800?

Het oude kastje komt zeker niet terug.

Wat je kan doen is

  1. hem terugzetten naar fabrieksinstellingen
  2. daarna opnieuw naar zenders zoeken maar dan via uitgebreid zoeken en niet via regio zoeken.
Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gewerofii ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Dan een paar vragen: 

1/ Wat is jouw locatie? 

2/ Welk type antenne gebruik je? Vermoedelijk een ouder type, want het nieuwe type valt niet steeds om. Mocht je nog niet de Funke V5 hebben, dan kan KPN jou gratis een vervangende antenne sturen:

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?pos=0

De Funk V5 werkt beter dan de oudere types. 

 

3/ Gebruik je al de buitenmontageset?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=158

Als je mogelijkheid hebt om de antenne buiten te plaatsen? : Geef dat dan ook even aan. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gewerofii ,

Helaas heb je niet in heel Nederland een goede ontvangst met Digitenne. Maar er is vaak wel wat aan te doen. 

Om te beginnen is het zaak om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

Probeer daarna het volgende : 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

2/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Dan een paar vragen: 

1/ Wat is jouw locatie? 

2/ Welk type antenne gebruik je? Vermoedelijk een ouder type, want het nieuwe type valt niet steeds om. Mocht je nog niet de Funke V5 hebben, dan kan KPN jou gratis een vervangende antenne sturen:

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132722/digitenne-antenne-v5/?pos=0

De Funk V5 werkt beter dan de oudere types. 

 

3/ Gebruik je al de buitenmontageset?

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=158

Als je mogelijkheid hebt om de antenne buiten te plaatsen? : Geef dat dan ook even aan. 

@Gewerofii 

Heeft dit nog geholpen? 

Reageer