Beantwoord

Digitenne werkt niet in Vlagtwedde

  • 13 February 2023
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik woon in Vlagtwedde

Totaal geen ontvangst.

Op het Forum zie ik landkaartjes voorbij komen waar uit blijkt dat het een illusie is om te denken dat je een signaal kan ontvangen.

Waarom wordt dit product mij aangeboden?

Hoe kom ik van mijn abonnement af.

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 February 2023, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @digigroningen ,

Ja, Vlagtwedde ligt inderdaad buiten het officiële ontvangstgebied. Ontvangst gaat alleen lukken als je een buitenantenne kunt plaatsen op zo'n tien meter hoogte, dus zeg maar  bovenop jouw dak. En dan de antenne goed uitrichten richting Groningen.  

Opzeggen kun je het beste doen via 0800-0402. Dan wordt het meteen geregeld.

Ik woon in Vlagtwedde

Totaal geen ontvangst.

Op het Forum zie ik landkaartjes voorbij komen waar uit blijkt dat het een illusie is om te denken dat je een signaal kan ontvangen.

Waarom wordt dit product mij aangeboden?

Hoe kom ik van mijn abonnement af.

Klopt. Heb via klantenservice digitenne abonnement opgezegd. 
Puntje van aandacht: wordt te snel als oplossing aangeboden. Moet nu door KPN doos opgestuurd worden om de apparatuur terug te zenden. Niet handig. 
Prima opgelost nu.

Reputatie 2

Hallo.

Ik woon vlak bij Vlagtwedde. Kan de Digitenne zenders hier prima ontvangen met een buitenantenne gericht op de zender Smilde. De zender Groningen is hier lastiger te ontvangen.

Helaas geen TV Noord dan.

Ik zie dit onderwerp nu pas, helaas heeft de vraagsteller de moed (al snel) opgegeven helaas.
Ik weet zeker dat er daar ontvangst mogelijk moet zijn, met een goede antenne, goede kabel, en wat hoogte met vrij zicht.

Goed dat je ook een reageert HG5812 met jouw ervaring.
Wel merkwaardig dat je Smilde wel en Groningen niet ontvangt, Smilde is verder, het zal wel iets van doen hebben met de lokale omstandigheden ?
Wat voor antenne heb je ?

Reputatie 2

Hallo.

Ik heb denk ik vrijer zicht op de zender in Smilde.

Ik gebruik een Maclean MCTV-855 Lte antenne.
 

 

Juist, maar,

 Maclean MCTV-855 Lte antenne.

( da’s een hele mond vol :-)  ik noem dat een yagi of ook wel hark antenne )

Maar, een goede keus, met een goede kabel er aan dan. Er zit geen versterker in ?

EN, bij het zoeken naar een plaatje van deze antenne viel het mij weer op dat deze antenne’s nagenoeg allemaal voor horizontale polarisatie staan afgebeeld.
Ook bij de nederlandse webwinkels, dat zorgt voor misverstanden, het is toch een kleine moeite om een andere foto te plaatsen, ik vraag me af hoeveel antennes verkeerd gemonteerd worden en dan “geen” ontvangst hebben.

Zo moe-tie dus :

Reputatie 2

Hallo.

Ja, er zit een inline 20dB versterker tussen.

En zo is hij gemonteerd:

 

Aha, mooi, maarrrr, deze antenne is er met en zonder versterker, van een duitse site :

Passive TV Außenantenne TV DVB-T2 HEVC Maclean MCTV-855 Lte
Gewinn: UHF 10-12dB

Aktive Außenantenne TV Dachantenne - DVB-T2 HEVC MCTV-855A
Gewinn: UHF 25dB

Zoals je ziet heeft ook de passieve versie een versterkings factor, door de constructie.
Als je twijfelt welke je nu hebt dan kun je even de 5volt uitzetten in de ontvanger.

( Een versterker voor antenne signalen doet soms meer kwaad dan goed )

En dan moet deze antenne ook 200MHZ signalen op kunnen vangen, het enige wat daar voor zie  is die extra enkele buis die langer is dan de rest, het zal mij benieuwen of dat werkt, maar dat doet er niet toe, die frequentie wordt hier niet gebruikt voor DVB-T, wel voor DAB.

Reputatie 2

Hallo.

Ik heb de versie zonder versterker.

Heb er zelf een versterker tussen gezet. Die heeft een eigen voeding.

Ja, met die lange buis kun je inderdaad DAB+ zenders ontvangen. Dat werkt overigens prima: kanaal 11C  en 7D (en ook 5A) uit Smilde komen hier uitstekend binnen.

Het ging mij er om te vermelden, dat je met wat extra aandacht aan de antenne ook buiten het officiële dekkingsgebied mogelijkheden hebt om via Digitenne tv te kijken.

 

Ik heb de versie zonder versterker.

Heb er zelf een versterker tussen gezet. Die heeft een eigen voeding.

Ja, dat schreef je al, zie ik nu :/

Ja, met die lange buis kun je inderdaad DAB+ zenders ontvangen.

Ik begrijp niet / kan niet zien op een plaatje hoe dat werkt, maar het functioneert blijkbaar

Dat werkt overigens prima: kanaal 11C  en 7D (en ook 5A) uit Smilde komen hier uitstekend binnen.

Of dat uit Smilde komt dat is niet te zeggen, of, aangezien je kanaalnummers noemt zal je het wel uitgezocht hebben.
Dan ken je deez ook al wel :
https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/index.html

Het ging mij er om te vermelden, dat je met wat extra aandacht aan de antenne ook buiten het officiële dekkingsgebied mogelijkheden hebt om via Digitenne tv te kijken.

Zeker, dat roep ik hier ook al jaren.
Aan de vraagsteller, als je je nog bedenkt dan komen we je helpen met de antenne :-)