Beantwoord

Digitenne wijziging binnen abonnement

  • 17 January 2019
  • 2 reacties
  • 164 keer bekeken

Ik ben een gebruiker van Digitenne.
Maar binnenkort ga mijn abonnement opzeggen omdat bij ons in het buitengebied Glasvezel (buitenaf) wordt aangelegd.
Het wachten is nog op het doorblazen van de glasvezel door de ingegraven mantelbuizen en het plaatsen van het glasvezelmodem in de meterkast. Dit kan nog even duren.
Op 12 februari 2019 wordt ook in regio Oost het "oude" signaal DVB-T1 niet meer uitgezonden maar komt daarvoor in de plaats DVB-T2.
Daarvoor zijn nieuwe kastjes nodig die te huur zijn bij KPN, Eén kastje is gratis.
Wij hebben er drie nodig.
Tot nu toe konden we de free to air zenders (Ned 1, 2, 3 en Tv Gelderland) op alle Tv toestellen ontvangen.
Wilden we naar een commerciele zender kijken deden we de smartkaart in het bewuste toestel.

Maar mijn vraag is eigenlijk: Ik heb die nieuwe kastjes maar zeer tijdelijk nodig.
Als ik die aanvraag wordt dat dan gezien als een wijziging van het contract waardoor ik hier weer een jaar aan vast zit?

Groeten.
icon

Beste antwoord door PeterG 17 January 2019, 13:56

Bekijk origineel

2 reacties

Maar mijn vraag is eigenlijk: Ik heb die nieuwe kastjes maar zeer tijdelijk nodig.
Als ik die aanvraag wordt dat dan gezien als een wijziging van het contract waardoor ik hier weer een jaar aan vast zit?

Groeten.

Nee, het blijft gewoon binnen het lopende contract. Je kunt er tot de glasvezel voor kiezen om verder te gaan met 2 ontvangers, dat scheelt i.i.g. € 5 per maand huur voor de derde. Alleen kun je op die TV dan ook niet de NPO (free to air) kijken, omdat je TV hoogstwaarschijnlijk de HEVC norm (codec) niet ondersteunt.
Maar het zijn heel kleine kastjes, dus ze zijn zo verplaatst natuurlijk.
De antenne(s) hou je, dat veranderd niet.

Een ontvanger (met dus HEVC) voor alleen de FTA zenders is ook niet zo duur, ca. € 30.

Tool om de ontvangers te vervangen.
https://www.digitenne.nl/nieuwe-digitenne-ontvanger-aanvragen/
Reputatie 7
Badge +21
@IJzer, goed dat je jouw vraag hier stelt! Het is inderdaad een wijziging binnen je huidige abonnement, indien je die nog niet hebt opgezegd! Je kan dus de ruiling aanvragen, je betaald dan wel € 5,00 huur per stuk voor de tweede en derde ontvanger. De eerste blijft zonder extra kosten beschikbaar. Tot het moment dat je gebruik kan maken van je glasvezelverbinding is dat best een optie! En het verplaatsen van de ontvanger kan natuurlijk ook, al is dat niet altijd heel fijn. Maar op dat moment is het even roeien met de riemen die je hebt ;)

Heb je hier nog meer vragen over, dan weet je ons te vinden!

Reageer