Beantwoord

Digitennes abonnement niet geactiveerd

  • 17 July 2021
  • 12 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik heb 3 digitennes waarvan 1 zegt dat het abonnement niet geactiveerd is. Maar voorheen deed hij het wel. Ik betaal nog steeds, alleen zenders 1,2 en 3 doen het. Al een uur aan gehad, geen resultaat. Kan iemand mij helpen? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 July 2021, 22:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @8Nala8 ,

Een moderator wil graag (morgen) een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En zorg dat je de ontvanger morgenochtend aan laat staan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. 

 

Dankuwel. Heb ik gedaan. En zet morgenochtend de ontvanger aan. 

Reputatie 7
Badge +28

Perfect @8Nala8 ,

De werkdag staat op het punt van beginnen. Dus ik verwacht dat de activatie in de loop van de ochtend wordt verstuurd.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @8Nala8, welkom! Ik heb je ontvanger een refresh gegeven. Het zou nu inderdaad moeten gaan werken! Laat je nog even weten of dat inderdaad het geval is?

Helaas niet. Hij geeft nog steeds foutcode E016-0 en zegt geen abonnement te hebben

Reputatie 7
Badge +28

@8Nala8

Als het toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zodra je ontvangst hebt op CNN (dat kan even duren !), dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

 

Ik heb het weer geprobeerd.. Maar nog steeds niks. Kijk nu weer bij abonnement status en zegt nog steeds dat er geen abonnement is. 

Reputatie 7
Badge +28

Weet je zeker dat het vermelde CAS-ID-nummer in jouw profiel precies overeen komt met het CAS-ID-nummer van jouw ontvanger?

Een klein verschil kan al een reden zijn voor het niet lukken van de activatie. 

 

Heb even gecontroleerd maar het is wel het juiste nummer. 

Hij doet het nu. Geen idee wat er gedaan is, maar we hebben beeld. Bedankt voor de hulp! 

Reputatie 7
Badge +30

Super!

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo. :thumbsup_tone4:  En graag geholpen natuurlijk……