Beantwoord

fout digitenne

  • 6 June 2020
  • 6 reacties
  • 75 keer bekeken

Hallo, ik krijg op mijn digitenne ZXV7200 cas-nr 4637-771-753-6 nog steeds foutcode E016-0, ik heb toch een basisabonnement op digitenne, maar deze al ca 8 maanden niet meer gebruikt. kunt u dit voor mij oplossen? vriendelijke groeten, Fred Rohner te Buchten

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 June 2020, 10:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Fredbu ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jouw regio is dat RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN (dan kan enige tijd duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

Een moderator (waarschijnlijk @Erwin_ ) gaat verder helpen door het versturen van een activatiesignaal. 

 

@Fredbu . Ik heb het bewuste cas id een refresh gegeven. Kun je kijken of het nu werkt. Zo niet, doorloop nog even de handelingen die @Noordzee beschrijft.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Fredbu ,

Heb je al beeld op alle zenders? 

 

opeens kreeg ik weer zenders door. Erwin bedankt

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo👍

Top!