Beantwoord

foutcode 8888

  • 11 June 2020
  • 14 reacties
  • 574 keer bekeken

Ik heb digitenne tyd niet gebruikt ben voor het eerst met de camper op stap en krijg nu foutcode 8888. Alles geprobeerd wat geadviseerd wordt helpt niet.

klantenservice geprobeerd heeft nieuwe antenne gestuurd werkt niet. Dus kan iemand mij helpen??

alvast dank

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 June 2020, 18:34

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pietertje2 ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Dank voor het antwoord, aansluiting via HDMI. Terugzetten naar fabrieksinstellingen  eindigt in 8888 vrij snel,

. Het gekke is dat mijn abo status op nee staat. Signaalsterkte geeft 0 aan. Verder alles geprobeerd wat in het lijstje staat.

ik heb mijn CAS nummer vermeld.

 

groet

Pieter

Reputatie 7
Badge +28

@Pietertje2 

Zo  te lezen heb je nu in ieder geval weer een menu. Dat is al een stap naar de oplossing. 
 

Maar als jouw signaal 0% is, dan krijg je inderdaad geen beeld. 
 

Wil je anders het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een drietal vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

In welke locatie ben je nu? Thuis of elders in Nederland? 
 

 

Te beginnen bij vr.3 Ik ben in Drenthe, heb overigens de ontvanger ook ingesteld op Drenthe heb ook in Twente gestaan daar ingesteld op Overijssel

vraag 2: alle plekken geprobeerd zowel binnen als buiten op het dak van de camper

vraag 1: een funke antenne ontvanger is een Rebox RBX 2800

 

nogmaals dank

Pieter

Reputatie 7
Badge +28

Aha @Pietertje2 ,

Ik woon zelf in Drenthe en weet daardoor goed wat de mogelijkheden zijn voor ontvangst. Sta je nu ergens ten oosten van de lijn Coevorden-Borger, dan is ontvangst heel lastig tot onmogelijk. Daar valt nu niets aan te doen. Zelf heb ik mijn antenne bovenop het dak staan, anders zou ik ook geen ontvangst hebben. Mijn buurman had de antenne eerst een meer lager staan en dat lukte toen niet met de ontvangst. 

Helaas heeft KPN geen zendmast  staan in het Zuid-Oosten van Drenthe.  

In welke plaats sta jij nu? 

 

 

Op dit moment sta ik op de camping bij Gasselte, betekent overigens Daals je een menu ziet dat de ontvanger goed is.

groet

Pieter

Reputatie 7
Badge +28

Als je een menu ziet, dan is dat een goed teken. Gasselte ligt in het Oosten van Drenthe en daar is de ontvangst lastig. Probeer het binnenkort op een andere locatie nog eens! 
 

Zet de antenne dan zo hoog mogelijk. Kun je anders nog een foto maken van jouw antenne? 

Wel belangrijk: brandt het lichtje van de antenne? (bij de V4 en V5 is dat een ring rondom de kabelinvoer, die moet blauw oplichten)

Ja het lampje brandt, ik ga vanavond nog maar eens het dak op. Je hoort nog van mij

Met abonnementstatus op nee zou je i.i.g. NPO moeten krijgen.

Zoek de zenders eens onder de optie Uitgebreid zoeken. Dat wil nog wel eens beter gaan dan op provincie. Krijg je (dan) NPO laat ‘m dan een uur op NPO 1 staan en check dan eens de abonnementsstatus (zonder van NPO 1 te gaan).

Heb de antenne zo hoog mogelijk gezet, boven op de schotel en zowaar een signaal en daarna d.m.v. Uitgebreid zoeken npo 1,2 en 3.

dank aan een ieder voor de goede adviezen en geduld,

groet

Pieter

Reputatie 7
Badge +28

Fijn @Pietertje2 dat er weer een stap is gezet. 
Vandaag kan dan de activatie geregeld worden zodat je ook de andere zenders kunt zien. Ik neem aan dat je het CAS-ID-nummer inmiddels in je profiel hebt gezet. Laat de ontvanger vandaag gewoon aanstaan. De TV kan wel uit. 

Dan nog een vraag over jouw antenne: Heb je al deze antenne in gebruik? 
 

Ja deze antenne gebruik ik inderdaad zal deze ook op het dak bevestigen. Voorkomt weer een hoop getob en gedoe. Alles werkt inmiddels abonnement is inmiddels ook weer geactiveerd.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ah, dat is mooi:thumbsup_tone3: , Fijn dat alles nu weer werkt nadat je de antenne wat hoger hebt kunnen plaatsen. 

 

Reageer