Beantwoord

Foutcode E017-0

  • 25 April 2019
  • 8 reacties
  • 156 keer bekeken

Foutcode E017-0 wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 28 April 2019, 15:45

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jochem68,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21
@Jochem68, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Helaas kan je dat inderdaad niet zelf oplossen, ik moet hiervoor het systeem induiken. Op basis van je postcode + huisnummer heb ik al even gekeken, maar het CAS-ID nummer is nog niet gekoppeld aan jouw Digitenne abonnement. Het CAS-ID nummer is bij mij nog niet bekend, dus wil je die ook toevoegen aan je Forum profiel? Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Ik heb het CAS ID nummer toegevoegd aan mijn profiel, ik hoop dat u me kunt helpen.
Reputatie 7
Badge +21
@Jochem68, bedankt! Ik dacht ik ga meteen even kijken. Het CAS-ID nummer is nu toegevoegd aan jouw abonnement. Wil je de ontvanger eens herstarten? Je zou nu gewoon weer beeld moeten krijgen!
Ik kan nog steeds alleen 1,2 en 3 zien en bij alle anders zenders staat er foutcode E017-0
Reputatie 7
Badge +28
@Jochem68 :

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Succes!
Hij doet het 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Top! Fijn dat deze tip jou geholpen heeft.

Veel plezier met de nieuwe ontvanger. Vanaf 9 juli worden het prachtige HD-beelden.

Reageer