Beantwoord

Fox Sport ook bij Digitenne weg?? Ik hoop het!

  • 2 July 2020
  • 6 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Als bij dinges op 1 Augustus a.s. inderdaad Fox Sports op zwart gaat, is het zeer de vaag wat er met de 2 Fox Sport kanalen bij Digitenne gaat gebeuren. Hopelijk gaat het ook op zwart, dan kunnen er ineens 2 (betaal) zenders bij!

icon

Beste antwoord door wjb 3 July 2020, 15:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Digitenne en Ziggo hebben niets met elkaar te maken en FOX Sports gaat bij KPN helaas niet op zwart. Pas als FOX Sports haar faillissement moet aanvragen zal de zender bij KPN verdwijnen. Laten we hopen dat dat moment snel zal komen. Ook hoop ik oprecht dat KPN de sponsoring van de Eredivisie niet zal verlengen.

Reputatie 5
Badge +4

Als je de berichten op Totaal TV had gelezen had je meegekregen dat als dinges niet meegaat in de eis van Fox Sports. (een vast bedrag per maand per klant), dat dit ook voor de anderen zal gaan gelden.
Dus dit kan zeker nog gaan gebeuren.

 

Moet KPN trouwens ook per Digitenne klant een afdracht doen voor Fox Sports? Of geldt dit alleen voor iTV?

 

Hoe kan Fox Sport nou overigens failliet gaan met een groot kapitaal als Disney aan het roer vraag ik mij af?

Reputatie 7

Als je de berichten op Totaal TV had gelezen had je meegekregen dat als dinges niet meegaat in de eis van Fox Sports. (een vast bedrag per maand per klant), dat dit ook voor de anderen zal gaan gelden.
Dus dit kan zeker nog gaan gebeuren.

Als Ziggo en EMM niet tot een distributieovereenkomst voor FOX Sports komen, dan verandert er niets voor KPN. Blijft Ziggo ook in een nieuwe overeenkomst per FOX Sports abonnee betalen dan zal dat ook voor KPN gaan gelden. Daar zal KPN dan heel blij mee zijn want daardoor wordt FOX Sports een stuk goedkoper. Denk dan overigens niet dat de abonnementskosten voor KPN abonnees zonder FOX Sports pakket ook direct met €2,50 per maand naar beneden zullen gaan, die kosten zien we waarschijnlijk nooit meer terug. Wel zal stapje voor stapje de prijs van het FOX Sports abonnement verhoogd gaan worden.

 

Moet KPN trouwens ook per Digitenne klant een afdracht doen voor Fox Sports? Of geldt dit alleen voor iTV?

Ja, ook voor elke Digitenne abonnee geldt die afdracht.

 

Hoe kan Fox Sport nou overigens failliet gaan met een groot kapitaal als Disney aan het roer vraag ik mij af?

Heel makkelijk, Disney zal, als Amerikaans bedrijf, natuurlijk ook geen geld blijven pompen in een verliesgevend bedrijf. En dus zal het doek vanzelf vallen voor EMM als zij niet tot een overeenkomst komen met Ziggo. Sterker nog, het doek zal ook vallen voor EMM als er weer per FOX Sports abonnee betaald gaat worden. Dat heeeft het verleden wel uitgewezen, de balans van EMM staat nu nog altijd €250miljoen in het rood.

Reputatie 5
Badge +4

En als ze per abonnee gaan betalen (de veel hogere afdracht) overleeft EMM het dan wel?
Of ook niet? Dan is die nieuwe distributie model ook nutteloos.

Reputatie 7

En als ze per abonnee gaan betalen (de veel hogere afdracht) overleeft EMM het dan wel?
Of ook niet? Dan is die nieuwe distributie model ook nutteloos.

EMM moet in de komende vijf jaar bovenop haar jaarlijkse afdracht ook die €250 miljoen terugverdienen. Dat wordt een heel lastig verhaal. Ik ben een pertinent tegenstander van een afdracht per huishouden (klant van KPN, Ziggo, T-Mobile, etc.). Als je een product niet kunt laten betalen door de mensen die er gebruik van maken, dan is het product blijkbaar te duur. Dan moet je dus niet mensen laten meebetalen die geen gebruik (willen) maken van het product maar de inkoopprijs van het product proberen te verlagen.

De waarde die aan het Nederlandse voetbal toegekend wordt is blijkbaar veel te hoog en daar heeft EMM zich enorm in de vingers gesneden. Persoonlijk zie ik het niet meer goed komen.

Reputatie 5
Badge +4

Dan niet, ik geef niks om voetbal dus kan er geen traan om laten in ieder geval.

 

Verder is er ook nog ander voetbal als bv. de Premier League.

Reageer