Beantwoord

Fox Sports 1 bij Digitenne

  • 12 February 2020
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Waarom is FS 1 niet te zien via het Digitenne basispakket?

Digitenne is toch ook een KPN tv dienst?

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/fox-sports/fox-sports-1.htm

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 February 2020, 19:15

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Omdat KPN ervoor gekozen heeft om dit alleen voor Interactieve TV uit te rollen. 

Reputatie 7
Badge +28

Hierboven het officiele antwoord wat KPN heeft gegeven. Maar het moge duidelijk zijn dat dit erg jammer is. Het product Digitenne is al veel te duur in de markt gezet als je dit vergelijkt met Interactieve TV (17 euro om 10 euro). En dan laten ze de klanten ook niet meeprofiteren van deze actie. Eigenlijk zouden ze zowel Fox Sports 1 als Fox Sports 2 voor de prijs van totaal 17 euro moeten  opnemen in het totale Digitenne-pakket. Want dan is Digitenne weer enigszins concurrerend ten opzichte van Canal Digitaal en Interactieve TV. 

 

Reputatie 3
Badge

KPN biedt alle klanten iets heel bijzonders: een vernieuwde FOX Sports 1-zender in het basispakket! 

Daar moet dus nog achter komen: behalve bij Digitenne.

En dan niet snappen dat het aantal aansluitingen gestaag terug loopt.  😝

We kunnen ook stellen dat TV via KPN veel te goedkoop is. Zeker in vergelijk met alle overige aanbieders basis Kabel TV zit in dezelfde prijsklasse als Digitenne. Canal Digitaal beschikbaar als app voor Smart TV's ook. 

Vergeet niet dat je naast die €10,00 vast zit aan minstens €42,50 voor een internet verbinding.

Dat geschreven hebbende is het wel vreemd, zeker omdat enkele FS2  gecombineerd is een duur betaalde €9,99 voor 1 kanaal en een schakel kanaal.

Dat bij Itv FS1 wordt door gegeven in de basis is niet meer dan een achterstallig iets, dit had 2 tot 3 jaar eerder al gemoeten ter compensatie van de voetbal taks!

 

Reputatie 7
Badge +28

@Galdor68

Canal Digitaal via de app kost 11,95 (pakket Zonder Fox Sports 1) of 14,95 (pakket met Fox Sports 1)

https://www.canaldigitaal.nl/actie/mobiele-app/

Ziggo €18,70  ook zonder FS.

Canal Digital heeft zelfs opnemen en dergelijke wat dat betreft meer product voor minder geld, en volgens 1 tester op wiens oordeel ik vertrouw beter beeld. Voor de Canal Digital app is internet nodig die kosten moet je ook meenemen.

Het vergelijk met Ziggo's kabel tv is dan wellicht het meest eerlijk. Waarbij deze meer kanalen biedt  waaronder ziggo sport op 14. Zowel Digitenne als Kabeltv hebben geen internet verbinding nodig voordeel van Digitenne is de mobiliteit.

Door de kosten en wat je krijgt zeker in combinatie met Fox Sport is Digitenne niet echt intressant en verhoudings gewijs vrij duur.

Reputatie 3
Badge

Jammer dat webcare zelf niet reageert.

Al was het maar met het standaard zinnetje: Bedankt voor het signaal, ik zal het meenemen.

Reputatie 7
Badge +28

Er gaat hier zeker nog een moderator reageren. Vanwege de huidige drukte op het forum kan de reactie nog wel even op zich laten wachten. 
 

Verwacht er inderdaad niets van. En KPN gaat ook niets met jouw signaal doen, maar dat is niet de schuld van de moderator die hier gaat reageren. Ergens hoog in de organisatie van KPN zitten mensen die niet veel goeds voor hebben met Digitenne. Zelf pleit ik al tijden voor een gelijke behandeling van interactieve TV en Digitenne. Maar dat is dan aan dovemansoren gericht. 

Reputatie 3
Badge

Ik verwacht er ook niets van.

Maar als niemand meer ageert denken die hoge pieten ook nog dat ze het goed doen.

En ik verwacht wel dat moderators deze signalen doorgeven.

Het enige dat de hoge pieten goed doen is het afbreken van het product Digitenne. Snap trouwens niet dat ze de concessie vernieuwd hebben als ze eigenlijk wel van Digitenne  afwillen. 

Ze zullen niet direct van Digitenne afwillen, anders was dit al gebeurd, aan de andere kant moest ruimte komen voor de 5G  frequenties.  Dat heeft op zich niks met de vraag betreffende Fox Sports 1 te maken.

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat webcare zelf niet reageert.

Al was het maar met het standaard zinnetje: Bedankt voor het signaal, ik zal het meenemen.

Hallo allemaal, hier ben ik dan! Deze beslissingen worden inderdaad buiten ons om gemaakt. De verontwaardiging omtrent FS1 is een bekend signaal. 
Helaas kunnen we niets meer doen dan het signaal doorgeven inderdaad.
 

Reputatie 5
Badge +4

FOX Sports

Momenteel betalen alle aanbieders wanneer zij FOX Sports willen aanbieden voor iedere abonnee een doorgiftevergoeding ongeacht of de abonnee naar FOX Sports kijkt. Hierdoor wordt het standaard televisieabonnement voor alle abonnees duurder.

Overeenkomst Ziggo

Alleen Tele2 en Ziggo vallen buiten deze regeling. Tele2 omdat zij als enige aanbieder ervoor hebben gekozen niet akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en daarmee FOX Sports niet langer aan te bieden. Ziggo omdat zij nog een overeenkomst met de oude voorwaarden hebben die tot medio 2020 doorloopt. Hierdoor hoeft Ziggo alleen de doorgiftevergoeding te betalen voor klanten die daadwerkelijk naar FOX Sports kijken. 

Meer dan 3 miljoen abonnees betalen nu mee aan een betaalzender waar zij misschien helemaal geen gebruik van maken. Het gaat in dit geval om enkele teintallen euro’s per jaar.

Nu weet je waardoor de abonnemenntskosten verhoogd zijn en hoort foxsport 1 net als bij iTV in het basispakket , we betalen er allemaal voor!

Reageer