Beantwoord

geen beeld

  • 1 August 2020
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

Wij hebben sinds vandaag een pakket gekregen van digitenne. Helaas krijgen we wat we ook doen geen beeld. Het kastje bromt wel maar geen beeld en geen menu.

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 August 2020, 19:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Wolter5, heb je de juiste bron geselecteerd op de tv? In welke hdmi poort zit de digitenne? 

Hallo Anneke in de juiste poort. We hebben in het verleden al vaker digitenne gehad nl...

Reputatie 7
Badge +10

Hallo Anneke in de juiste poort. We hebben in het verleden al vaker digitenne gehad nl...


Okay, heel goed. 
Vul anders alvast je profielgegevens in voor de KPN moderators. 

Er zijn hier een aantal forumgebruikers die (bijna) alles weten van Digitenne, die komen vanzelf wel voorbij. Succes :-) 

Reputatie 6
Badge +7

Je krijgt ook geen Digitenne logo in beeld? Wat staat er op het kastje 8888 of iets anders? Vul zeker even je forum profiel in zodat een KPN medewerker kan meekijken. Het lijkt me niet iets wat zomaar opgelost kan worden buiten een reset volgens de volgende procedure ZONDER beeld: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-ontvanger-reset.htm

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wolter5 ,

Dan is de kans groot dat je code 8888 ziet verschijnen……

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen. 

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel. 

De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu. 
7/ Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien. 
Kom je er niet uit met deze instructie? 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

Reputatie 7
Badge +28

@Wolter5 

Ben je al wat verder gekomen? Zie je een code in beeld verschijnen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Wolter5 

Hoe is de status nu? 
 

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.

 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @Wolter5! Bedankt voor je bericht hier. Ik moet meteen even mijn excuses maken voor onze late reactie.
Het is al even geleden dat je hebt gereageerd. Is onze hulp nog nodig? Laat het dan hier even weten en vul alvast je gegevens in in je profie, zodat we mee kunnen kijken.

Reputatie 7
Badge +28

@Wolter5 

Zijn alle problemen nu opgelost? 

Geen beeld tv in Haarlem?

 

Reputatie 6
Badge +7

Geen beeld tv in Haarlem?

 

@Ingrid 145 welke foutmelding zie je op je TV of op de display van het Digitenne kastje?

Â