Beantwoord

Geen digitenne ontvangst NPO1, 2 en 3 en regionale zenders.

  • 16 September 2020
  • 12 reacties
  • 208 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds een tijdje heb ik geen of sporadisch ontvangst van NPO1, 2 en 3 en de regionale zenders. De commerciƫle zenders zoals rtl4 etc ontvang ik goed.

Voorheen had ik dit probleem niet.

De antenne staat hoog voor het raam.

Er zijn geen (nieuwe) storende dingen zoals een modem, dimmer etc. aanwezig in de buurt van de antenne.

Soms heb ik 100% ontvangst en daarna 0%. Als ik dan de antenne 180 graden draai heb ik soms daarna 100% ontvangst maar dat duurt nooit lang.

Bij de commerciƫle zenders heb ik altijd 100% ontvangst.

De antenne staat in Middelburg.

De ontvanger is een ZXV7200 de software versie is 34.

De antenne is een Funke V4.

Ik heb het volgende geprobeerd.

  1. antenne in verschillende posities
  2. instellingen teruggezet naar fabrieksinstellingen
  3. ontvanger opnieuw opgestart
  4. ā€˜uitgebreid zoekenā€™ gekozen voor ā€˜zenders zoekenā€˜ (soms worden dan de NPO zenders wel of niet gevonden)

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen?

Ā 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 September 2020, 15:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Zonder jou een oplossing te kunnen geven valt het me op dat meer gebruikers hier opeens last van krijgen dat alleen de FTA zenders beginnen te haperen. Dus wellicht dat KPN hier eens naar kan kijken.

Misschien is het temperatuur?

Het viel mij ook al op, zou het om 1 bepaalde mast/gebied/frequentie gaan ? Het lijkt me sterkt dat het landelijk is.

In het geval van Zeeland is er maar 1 mast.

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @Kees In ZeelandĀ ,

Ik adviseer jou en de moderator die hier langs gaat komen om jouw Funke V4 antenne te vervangen door de nieuwe Funke V5 antenne.

Deze antenne heeft twee voordelen:Ā 

1/ De antenne is richtingsgevoeliger en daardoor beter uit te richten richting Goes.Ā 

2/ De antenne is minder storingsgevoelig. De antenne heeft namelijk een beter intern storingsfilter.Ā 

Zover ik vanaf afstand kan beoordelen, heb jij last van een externe storingsbron.Ā 

Staat jouw ontvanger ook niet vlakbij een modem. LED-lamp of DAB+-radio?Ā 

Ā 

En indien nog niet gedaan :Ā Zou je jeĀ ForumprofielĀ willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Reputatie 2

Dag Noordzee,

Bedankt voor je antwoord.

Mijn antenne staat 1 meter hoog voor het raam op de 2e verdieping van een appartement in een grachtenpand. Ik heb alle mogelijke storingsbronnen al eens uitgezet, zoals een mifi, led lampen en een dimmer. In een cirkel van 1 meter staan er sowieso geen apparaten. Het raam waar de antenne voor staat is op het zuiden. Goes ligt in het oosten.

Voorheen had ik met dezelfde mogelijke storingsbronnen in huis geen probleem met de ontvangst. Ik had alleen storing wanneer er een brommer voorbij kwam. Dan werd de ontvangst tijdelijk gestoord.

Ik vermoed dus dat het probleem niet door een externe storingsbron (bij mij in huis) wordt veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +28

OK @Kees In ZeelandĀ ,

Dan wordt het nu afwachten of de (betere) antenne Funke V5 voor jou de oplossing gaat zijn.Ā Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Kees In Zeeland! Ik zie dat je al een aantal tips hebt gehad. Top! De antenne vervangen lijkt me ook een goede volgende stap. Echter zie ik geen actief abonnement meer op het adres dat in je profiel staat. Klopt dit adres nog? Zo nee, wil je deze dan aanpassen en ook het 06-nummer waar je bereikbaar op bent in je profiel noteren? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik aan de slag!

Reputatie 2

Dag Sanne_M,

Ā 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de gegevens aangepast. Het telefoonnummer heb ik ook toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +17

Super! De nieuwe antenne is naar je onderweg. Je ontvangt ter bevestigingĀ ook een SMS op het 06-nummer dat in je profiel staat. šŸ™‚ Ik verwacht dat de antenne er binnen 2 Ć” 3 werkdagen is. Laat je weten of deze geholpen heeft?Ā 

Reputatie 2

Dank je wel.

Ik laat zeker weten of het geholpen heeft.

Reputatie 2

Ik zal de antenne 1of 2 weken uitproberen.

Reputatie 2

Door Corona heeft het enige tijd geduurd voordat ik weer in Zeeland was en de antenne kon uitproberen. dat heb ik nu de afgelopen 5 dagen gedaan en ik heb geen problemen meer. De antenne stoort ook niet meer wanneer er een brommer langs komt. Allemaal super goed dus.

Sanne_m nogmaals bedankt.

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat de Funke V5 bij jou beter werkt.Ā :thumbsup_tone4: