Beantwoord

Geen Digitenne ontvangst, omgeving Brielle

  • 6 September 2021
  • 14 reacties
  • 82 keer bekeken

Heb al een paar jaar gezeur met Digitenne 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2021, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

2 maal nieuw kastje ontvangen het doet het gewoon niet

Omgeving Brielle

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bulaga66 ,

Wil je het volgende eens proberen? 

1/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

2/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger. (en de TV ook aanzetten….)

3/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En twee vragen : 

Welk type antenne gebruik je? 

Staat de antenne binnen of buiten? 

 

ik wil nog graag iets toevoegen aan @Noordzee ,Brandt het blauwe lampje rond de aansluiting van de antenne?

Reputatie 7

Hoi @Bulaga66, welkom op het forum. Net als Noordzee en martijn ben ik ook benieuwd naar die stappen en vragen. Zou je ons kunnen vertellen hoe het daarna gaat? Als het dan nog niet lukt kan je ook toelichten wat er precies niet goed gaat, zoals je je kunt voorstellen is het met 'het werkt niet’ voor ons ook gissen wat er precies speelt.

Goedemorgen na twee nieuwe kastjes te hebben ontvangen een verlengkabel is het mij nog nooit gelukt om meer dan 6 kanalen te ontvangen ik heb uren met klantenservice aan de telefoon gezeten, geen succes fabrieksinstellingen gedaan maar het mag niet baten.

De antenne staat binnen Funke is het merk

Nu zie 218 op mijn kastje staan 🤔

Reputatie 7
Badge +28

@Bulaga66 

Gaat het om deze antenne ? 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

OK @Bulaga66 ,

De oplossing is dan om deze antenne buiten te plaatsen. Bij voorkeur op een zo hoog mogelijke plek. 

Voor deze antenne is een buitenmontageset beschikbaar: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

Brielle ligt namelijk in het gebied waar je een buitenantenne nodig hebt. En dan is de ontvangst daar nog steeds lastig.  

 

Nee dat gaat hem niet worden geen andere alternatieven, ik ga het opzeggen 

Hallo @Bulaga66 ,

Dan is een rebox rbx2800 misschien de oplossing, die ontvangt 30 a 40 procent beter dan de Zte.De nieuwste zte ontvangers zijn uit 2019 en ik denk dat er wel binnenkort een nieuw model komt,De box 12 is immers ook niet van Zte.

Nu de containerschepen ook nog duurder worden verwacht ik dat KPN wel ergens binnen de EU naar een fabrikant voor Digitenne opzoek is.