Beantwoord

Geen digitenne signaal

  • 27 June 2020
  • 12 reacties
  • 108 keer bekeken

Gisteren digitenne aangesloten in mobile home op de camping helaas werkt het voor nu nog niet. Iemand ideeën? Gisterenavond uiteindelijk na wat verplaatsen 5 min goed beeld maar daarna weer niks. 

icon

Beste antwoord door Lisa 28 June 2020, 13:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Maki901 ,

Wil je het volgende ens probeer? 

 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een paar vragen aan jou:

Wat voor type antenne gebruik je?

Staat jouw antenne binnen of buiten? 

In welke plaats ligt jouw camping? 

Bedankt voor je reactie. Maakt tot nu toe geen verschil helaas. 

Type antenne is Funke Dsc 550

antenne staat binnen buiten ook geprobeerd maar niet veel beter

Camping in Flevoland vlakbij biddinghuizen 

Reputatie 7
Badge +28

In Biddinghuizen heb je een buitenantenne nodig. Er is daar namelijk geen zendmast in de directe omgeving. 

Jouw antenne is prima, je kunt voor deze antenne een buitenmontageset aanschaffen: https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Als je de antenne dan b.v. op het dak monteert, dan gaat de ontvangst vast wel lukken. Wel is het zaak dat je deze antenne goed uitricht naar de zendmast toe. Er staan zendmasten in Lelystad en Zwolle.  

 

Reputatie 7
Badge +17

@Maki901 Welkom op ons KPN Forum! Leuke term de ‘mobile home’. 
Hoeveel signaal meet je binnen versus buiten? Dit kun je meten door op de ANT- toets van de afstandsbediening te drukken. 

@Maki901 Welkom op ons KPN Forum! Leuke term de ‘mobile home’. 
Hoeveel signaal meet je binnen versus buiten? Dit kun je meten door op de ANT- toets van de afstandsbediening te drukken. 

Hoi zit hem echt in binnen en buiten nu staat deze buiten is signaal 100% alleen nu krijg ik alleen 1,2 en 3 overige zenders foutcode 016

Reputatie 7
Badge +28

@Maki901 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Dan kan @Lisa zometeen aan activatiesignaal versturen… 

Ik heb de gegevens aangepast. 

Reputatie 7
Badge +28

Top. @Lisa is up and running…. :dancer::dancer:

Laat de ontvanger aanstaan op NPO 1. De TV mag eventueel uitgezet worden, maar de ontvanger voorlopig niet.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Maki901 Joe, Ik heb je een signaal gegeven. Ik ben benieuwd of dit geholpen heeft. Laat het maar weten..

Joe hij doet het 🙃. Thx beide voor de snelle reacties en hulp 👍

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan.👍 Mooi dat het buiten plaatsen van de antenne geholpen heeft. Je kunt de buitenmontageset nog overwegen voor een stabielere montage. 

Reputatie 7
Badge +17

Joe! fijn om te horen. Thanks Noordzee voor het signaleren :blush:

Reageer