Beantwoord

geen NPO 1,2 en 3 maar wel rtl 4 (100%)

  • 25 July 2019
  • 8 reacties
  • 409 keer bekeken

Sinds gisteravond geen ontvangst meer van de NPO zenders en nog wat anderen (TLC bijvoorbeeld). Ik zit op een camping in Bladel en heb de antenne gericht op een mast in Veldhoven. Dit werkt al 3 maanden prima en nu krijg ik de NPO zenders er niet meer terug op. Heb opnieuw zenders gezocht zowel automatisch als handmatig op RF kanaal 28. Wat kan ik nog proberen?
icon

Beste antwoord door erwink64 26 July 2019, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Door de weersomstandigheden komen radio en tv signalen veel verder dan normaal.
Op mijn DAB radio heb ik in Rotterdam op dit moment ontvangst van zenders uit Frankrijk en Duitsland.
Misschien dat een buitenlandse zender het zelfde kanaal als de Nederlandse gebruikt en daardoor de ontvangst slecht is.
De NPO zenders zitten overigens op kanaal 33. Probeer eens handmatig te zoeken op dat kanaal.
Dank je, ik had ondertussen uitgebreid zoeken geprobeerd en inderdaad bij kanaal 33 kwamen de NPO zenders weer in de lijst te staan. Kan ik vanmiddag in ieder geval de tour kijken, haha.

Dat uitgebreid zoeken had ik overigens vanmorgen al meerdere keren gedaan maar toen zonder succes, dus het lijkt toch allemaal vrij instabiel. Digitenne wordt niet geadviseerd voor de omgeving van Bladel maar ik had dus niet eerder problemen gehad met de ontvangst.

Misschien toch maar eens aan een andere (betere) buiten antenne denken, (iemand)nog adviezen?
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb mijn reactie aangevuld. Wellicht zijn de weersomstandigheden de oorzaak.
Reputatie 5
Badge +5
Met de door KPN geleverde antenne's is er wellicht een slechte ontvangst. Met een zgn. Yagi antenne op de juiste hoogte is ontvangst in heel Nederland prima mogelijk.
Reputatie 7
Badge +28
Goede tip @JanBar !

Ik weet niet of @erwink64 de Funke V5 al in gebruik heeft? Die kan je gratis krijgen van KPN.

Voor meer info over nog betere antennes zoals de door JanBar genoemde Funke Yagi :
https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099
Ik heb de v5 inderdaad maar zit aan de rand van het ontvangst gebied, of zelfs erover(volgens KPN). Ik ga op m’n gemak de info over verschillende antennes lezen en eens kijken of ik voor het volgende camping seizoen een betere oplossing kan creëeren. Dank voor de reacties.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan, als je op een vaste plek zit dan gaat de Funke Yagi het beste werken. Wordt benoemd in de hierboven geplaatst link.
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. De weersomstandigheden spelen digitenne de afgelopen dagen trouwens ook parten. Mocht je andere vragen hebben, weet je ons te vinden!