Beantwoord

Geen NPO op Digitenne

  • 29 December 2019
  • 10 reacties
  • 166 keer bekeken

Op 29 dec kunnen we alle zenders ontvangen behalve de NPO zenders. We missen het journaal!

Hoe los je zoiets op?

icon

Beste antwoord door Noordzee 30 December 2019, 09:34

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Kees uit Zaltbommel ,

Zou je via het menu eens terug willen gaan naar de fabrieksinstellingen?

Daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

En verplaatst eventueel de antenne een klein stukje en draai wat aan de antenne. In het menu is een signaalmeter beschikbaar. 

Ik heb inmiddels al tig keer via uitgebreid zoeken opnieuw alles ingesteld. Alles steeds prima, behalve 1, 2 en 3 zijn totaal verdwenen, inclusief hun nummers op het apparaat

Signaalmeter geeft 100%

Reputatie 7
Badge +28

Het probleem is dat jij op een kruispunt woont van drie regio’s.

Probeer via het menu dan eens handmatig te zoeken op respectievelijk   RF-kanaal 39, 26 en 33. Krijg je op deze kanalen ook een signaal binnen? (Draai evt. Wat aan jouw antenne)

Reputatie 7
Badge +28

@Kees uit Zaltbommel 

Heb je op één van deze RF-kanalen signaal? 

Reputatie 7
Badge +28

@Kees uit Zaltbommel

Heb je alweer beeld op de NPO-zenders?

Voor de volledigheid de hele procedure;


Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor De RTS, voor jou is dit 26, 33 of 39.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Reputatie 7
Badge +9

wat raar npo 1is wel een rampen zender 🤔😥

Reputatie 7
Badge +28

Het komt waarschijnlijk door de Tropo-condities. Mogelijk heeft hij de ontvangst van de NPO al weer terug. 

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Kees uit Zaltbommel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is nooit fijn als een zender het opeens niet meer doet, al helemaal niet als je er op dat moment naar wil kijken! Ik zie dat Noordzee al aardig wat tips heeft gegeven. Is het daarmee inmiddels opgelost, of kan je hier nog hulp bij gebruiken? 

Ik zie graag je reactie tegemoet!

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Kees uit Zaltbommel ,

Zou je via het menu eens terug willen gaan naar de fabrieksinstellingen?

Daarna opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

En verplaatst eventueel de antenne een klein stukje en draai wat aan de antenne. In het menu is een signaalmeter beschikbaar. 

@Kees uit Zaltbommel

Door de tropo-condities van de afgelopen dagen ging de ontvangst van Digitenne soms wat moeizamer. Deze reset van de ontvanger kan dan geholpen hebben. Heb je alweer beeld op de NPO?  

 

Reageer