Beantwoord

Geen ontvangst meer

  • 8 August 2019
  • 19 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik ben vrijdag 2 Augustus terug gekomen van vakantie en tot maandag 5 augustus normaal ontvangst gehad en daarna niet meer.
Alle mogelijkheden toegepast om te resetten maar geen ontvangst.
Kabels gekontroleerd e.d.
Het lampje brand wel maar er worden geen zenders gezocht.
Tijdens zenders zoeken loopt er ook geen percentage van ontvangst op.
Hopelijk kan dit verholpen worden.
Met vriendelijke groet , E Karreman.
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 August 2019, 15:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo EKarreman,

Vervelend!

Maar probeer eens het volgende:

1/ Via het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Hallo @EKarreman, welkom op het forum. Je had eerst wel goede ontvangst en dat werd daarna opeens minder. Is het gelukt met de stappen van Noordzee om de ontvangst weer beter te maken?
Nre, is niet gelukt en zoals ik gemeld heb had ik dit al diverse malen gedaan.

Gr...EKarreman
Reputatie 7
Badge +28
OK @EKarreman , dan ga ik verder vragen:

Wat gebruik je momenteel voor type antenne?
Staat de antenne binnen of buiten?
Kun je eventueel een antenne buiten plaatsen als die nu binnen staat?

Iets is er kapot en dat zou heel goed de antenne kunnen zijn.
Dacht ook al dat het aan de antenne ligt , ik ga kontact met de klantenservice nemen voor eventueel een nieuwe.
Dank je voor de reactie
Reputatie 7
Badge +28
@EKarreman

Dat kan moderator Jasper hier voor jou gratis een nieuwe antenne regelen. Je hoeft daar niet voor te bellen.

Wil je een binnenantenne of (beter) een buitenantenne?
Hallo , Jasper , ik gebruik een binnen antenne.
Ik heb ook contact gehad met de klantenservice en die konden mij ook niet verder helpen.
Wel konden zij mij vertellen dat de antenne goed ontvangst had , maar ik heb zo mijn twijfels en wil graag een nieuwe.
Groenten, EKarreman
Reputatie 7
Badge +28
@EKarreman

De nieuwe binnenantenne (Funke V5) zal een verbetering opleveren.

Maar het is nog beter om de antenne buiten te plaatsen. Je krijgt er dan een coax-kabel bij van 10 meter lang.

Gaat dat bij jou lukken?
Als daar bevestingsmiddelen bij zitten gaat dat wel lukken met een buiten antenne
Reputatie 7
Badge +28
OK, even geduld nog. Ik verwacht dat moderator Jasper morgen wel weer aan het werk is.

Hij kan jou dan de nieuwe buitenantenne (incl. bevestigingsmiddelen) gratis opsturen.

Benieuw hoe dat eruit ziet?:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Ok , ik wacht het af.
Dbank je wel.
Reputatie 7
Als die tips niet hebben gewerkt zal een nieuwe antenne voor een verbetering kunnen zorgen inderdaad. Om die naar je te kunnen sturen heb ik nog wel wat gegevens van je nodig, zou je jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen invullen? Dan weet ik waar het heen gestuurd kan worden 🙂
Beste Jasper, mijn postcode is *** en huisnummer is ***.
Gr...EKarreman

Admin: adres gegevens verplaatst naar profiel
Reputatie 7
Bedankt voor de gegevens @EKarreman, ik heb jouw adres even naar je profielpagina verplaatst. Daar is het alleen voor jou en mij zichtbaar, hier in het topic was het voor iedereen te zien en dat is privacytechnisch niet handig.
Met de gegevens heb ik je een nieuwe antenne + montageset toegestuurd. Deze zal je binnen enkele werkdagen thuis ontvangen. Laat je ons weten hoe het daarmee gaat?
Reputatie 7
Badge +28
@EKarreman

Heb je de buitenantenne inmiddels ontvangen?
Hoe is het nu met de ontvangst?
Ik heb hem nog niet ontvangen , staat een paar werkdagen voor.
Gr..EKarreman
Hallo, Noordzee , ik heb hem binnen , hij was bij buren afgegeven.
Ik heb nu weer prima beeld.
Gr...EKarreman
Reputatie 7
Badge +28
Ah mooi 👍 Fijn dat het vervangen van jouw antenne de oplossing heeft gebracht.
Reputatie 7
Fijn dat de buren het pakje konden aannemen en dat de nieuwe antenne het beeld terug heeft gebracht :)
Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen kan je altijd een nieuw topic starten.