Beantwoord

Geen RTL zenders meer op Digitenne

  • 23 May 2019
  • 3 reacties
  • 311 keer bekeken

We hebben sinds een paar dagen geen RTL zenders meer op onze Digitenne ontvangers. Omdat dit op beide TV's is (we hebben twee settop boxen) het geval is, en we tot dan toe wel gewoon ontvangst hadden, neem ik aan dat het niet aan de antennes ligt. Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen.
We betalen sinds de omschakeling naar HD om de een of andere (mij niet helemaal duidelijke) reden twee keer zo veel abonnementsgeld als voorheen, terwijl de kwaliteit van het beeld sowieso al achteruit is gegaan (veel vaker stilvallend beeld), met daarbovenop nu dus op diverse zendere helemaal geen ontvangst meer. Bepaald geen vooruitgang.
Groeten, Peter
icon

Beste antwoord door Noordzee 24 May 2019, 12:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Op 21 mei 2019 is er een frequentiewijziging geweest in jouw regio.

Geeft een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

De ontvangst is sinds afgelopen dinsdag verbeterd op onder meer de RTL-zenders. Dit ga je merken....

Hoeveel betaal je nu maandelijks voor Digitenne? Standaard betaal je vijf euro per maand per ontvanger. Dus tien euro per maand.

Normaal gesproken kost een abonnement bij Digitenne trouwens € 15.50 met daarin 1 ontvanger inbegrepen en voor de 2e dus € 5.- erbij. Totaal zou zijn € 20.50. Omdat dit via Telfort gaat geldt er een andere korting, iets voordeliger. Het abonnement van € 15,50 wordt dan niet in rekening, wel € 5.- per ontvanger. Vandaar het totaalbedrag van € 10.-.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @PB1958, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Allereerst, hebben de tips van Noordzee je geholpen wat betreft de zenders? Dat is namelijk op dit moment het belangrijkste, dat je weer beeld krijgt!

Verder ben ik even in de kosten gedoken. Voorheen had je koop tuners, en dat is inmiddels omgezet naar huur tuners (vanwege alle veranderingen). Omdat je het abonnement gratis krijgt (via iTV van Telfort) betaal je voor de twee huur tuners € 10,00. Verklaart dat de kostenverhoging voor jou?
Reputatie 7
Badge +28
@PB1958

Is het al gelukt met de ontvangst van de RTL-zenders?

Zo niet, dan hieronder een wat uitgebreidere instructie.

1/ Plaats de antenne zo hoog mogelijk.
2/ In het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Zenders zoeken via uitgebreid zenders zoeken.
4/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in het menu.



En wat betreft de kosten van jouw abonnement.
@Alex_P had dit een maand geleden al voor jou uitgezocht:

Citaat:
Hi all, ik heb de oorzaak gevonden. Een fout in de tool zo te zien. Dit komt doordat dit abonnement via Telfort gaat.

Normaal gesproken kost een abonnement bij Digitenne € 15.50 met daarin 1 ontvanger inbegrepen en voor de 2e dus € 5.- erbij. Totaal zou zijn € 20.50. Omdat dit via Telfort gaat geldt er een andere korting, iets voordeliger. Het abonnement van € 15,50 wordt dan niet in rekening, wel € 5.- per ontvanger. Vandaar het totaalbedrag van € 10.-.

Mijn oprechte excuses hiervoor, ik moest er ook even in duiken om dit te kunnen achterhalen.

Reageer