Beantwoord

Geen zenders beschikbaar

  • 1 July 2021
  • 25 reacties
  • 826 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Helaas heb ik sinds gisteren geen beeld meer , tv doet het wel maar geeft geen zenders beschikbaar . Nu kreeg ik wel een brief Nav eerder contact hier , dat ik mijn digitenne kastje moet opsturen . Maar dit was bij de vorige vragen niet aan de orde . Wie kan mij helpen ?

icon

Beste antwoord door PeterG 6 July 2021, 22:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Heb je helemaal geen beeld meer via Digitenne of alleen op Ned 1, 2 en 3?

Zie je wel het Digitenne logo als je je TV en Digitenne kastje aanzet?

Welke code staat er op het display van het Digitenne kastje? 8888 of gewoon de zender/kanaal nummer?

Wat is precies de melding die je in beeld ziet?

Als er wel een zender op het Digitenne display staat, staat je TV op het goede bron (HDMI, Scart)?

Reputatie 2
Badge

Nee helemaal geen beeld nergens , kastje staat zendernummer  1 , op beeld v d tv krijg scherm , met leuze help tv kijken ,programmagids en de andere opties , maar nu zit er geen beweging meer in , uurtje geleden kon ik ze nog met de afstandsbediening aanklikken ...

Reputatie 6
Badge +7

Trek de stroomstekker eens uit het Digitenne kastje en stop het er daarna weer in. Zie je het Digitenne logo op je TV?

 

Reputatie 2
Badge

Heb ik net gedaan , kastje geeft Good aan daarna 1 , dan niets meer .

Op tv melding geen programma beschikbaar .

Reputatie 2
Badge

Zou het ook kunnen dat m’n abonnement per abuis is stopgezet ?  Omdat ik een doos toegestuurd kreeg om m’n kastje in te leveren .

 

Reputatie 2
Badge

CAS nr is *********.     SN : *******************

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 6
Badge +7

Heb ik net gedaan , kastje geeft Good aan daarna 1 , dan niets meer .

Op tv melding geen programma beschikbaar .


Die melding lijkt erop dat je TV niet naar het Digitenne kastje aan het kijken is. Je moet een andere input kanaal kiezen. Meestal iets als HDMI1, HDMI2 of iets dergelijks.

Als je geen abonnement hebt dan zou je een Digitenne logo zien en een melding over het abonnement met een E code.

Het kan ook zijn dat je HDMI kabel er niet goed in zit of kapot is.

Reputatie 2
Badge

Hoe doe ik dat een ander input kanaal kiezen ?

Reputatie 6
Badge +7

Via de afstandsbediening van je TV. Daar zal een knopje zijn dat Bron, Source  of inputheet

Reputatie 2
Badge

Ga het proberen , dank je .

Reputatie 2
Badge

Ook dit helpt niet , contact met KPN gehad , zij sturen nieuw kastje .

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Loos! Fijn dat @waltervl al met je meegedacht heeft! Laat je weten of je met de nieuwe Digitenne ontvanger weer beeld hebt?

Reputatie 2
Badge

Jazeker , hoop dat deze morgen binnen komt .

Reputatie 2
Badge

Helaas is mis gegaan , kastje was nog niet opgestuurd zoals beloofd .  Gaat vandaag de deur uit , vlg KPN , zou direct een SMS krijgen . 
Dus afwachten maar , sms’je is nog niet ontvangen .🤔. Dus maar afwachten , heel saai een week geen tv .

Reputatie 7
Badge +16

Aan de hand van het ingevulde klantnummer in je profiel, heb ik kunnen nagaan dat het pakket naar je onderweg is. Ik heb het Track and Trace nummer van PostNL in een privébericht gestuurd, dan kun je zo ook de verzending in de gaten houden!

Reputatie 2
Badge

Kastje geïnstalleerd , helaas zelfde beeld op de tv . TV geeft zoals altijd PHILIPS aan , maar geen digitenne melding op tv .

 Kan ook niet met afstandsbediening tv op zoek programmagids schrollen  , blijft staan op TV kijken . Zit geen beweging in .

Reputatie 6
Badge +7

Nieuwe batterijen in je afstandsbediening? :-)

Zitter er geen knoppen op je TV waar je andere signaal/zender kunt kiezen?

Lijkt me een probleem met je TV. Neem anders het kastje eens mee naar de buren en probeer hem daar uit.

 

Reputatie 2
Badge

Zitten nieuwe batterijen in . Geen optie om bij de buren te proberen , kastje is net nieuw .

Reputatie 6
Badge +7

Werkt je afstandsbediening van je TV wel?

Kan je een ander inputsignaal kiezen via de afstandsbediening van je TV? Mogelijke namen voor deze knop zijn: Input, Source, EXT of AV .

Reputatie 2
Badge

Hij kan ook geen zenders vinden , zoekt hele tijd en geen zenders 

, inputsignaal lukt niet .

helaas zelfde beeld op de tv . TV geeft zoals altijd PHILIPS aan

blijft staan op TV kijken . Zit geen beweging in .

tv doet het wel maar geeft geen zenders beschikbaar .

Helemaal duidelijk als mede Philips bezitter hier. Als op een Philips geen zenders zijn ingesteld dan geeft dat merk deze melding. Maar de tv zélf kan ook geen (Digitenne)zenders ontvangen. Dus…:

Het kastje is niks mis mee. Met de TV ook niet. Met hoe het aangesloten is en de tv ingesteld wel.

A: je tv staat niet op de goede source. Maar op diens eigen ontvanger en die kan geen digitenne zenders krijgen.

B: Sluit het kastje met HDMI aan op de (een van de) HDMI aansluitingen van de tv. Steek de antenne (ronde coax) aan op het LOSSE KASTJE. Laat diezelfde aansluiting op je tv ongemoeid!

C: Kies met het knopje SOURCE op de PHILIPS afstandsbediening de HDMI aansluiting waar je het kastje op aangesloten hebt. DIE ontvangt de zenders, niet je tv.

D: Na stap C zou je beeld van de ontvanger moeten hebben, dan kan je dáárop de zenders zoeken met de “digitenne"-afstandsbediening. En kun je daarna tv kijken.

Succes! Het gaat je vast en zeker lukken.

Reputatie 7
Badge +16

Duidelijke uitleg van @PeterG, is het gelukt om het aan te sluiten/ in te stellen en kun je weer TV kijken, @Loos?

Reputatie 2
Badge

Jaaaa met hulp van collega en goede uitleg Peter is het gelukt !  Andere HDMI aansluiting , toen nog niet daarna antenne heel ergens gezet toen pikte hij signaal !  En ik kan weer kijken 🤓, er was niets kapot . Heel hartelijk voor de hulp !! 😇😇

Reputatie 7
Badge +16

Yes! Super, ben blij dat je weer TV kunt kijken! Heel graag gedaan en als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden! :smiley:

YESS!!! :grinning::desktop: