Beantwoord

Geluid bij Digitenne, veel gekraak

  • 24 June 2023
  • 9 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo,

vandaag digitenne op mijn lg tv geïnstalleerd. Alle zenders doen het, maar het geluid alleen niet! Veel gekraak en alles uitgeprobeerd. Nu doet het alleen via Bluetooth op mij JBL speaker het prima. Is ook een oplossing, maar moet anders kunnen.

 

iemand de oplossing?

Dank

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 June 2023, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Phrontes ,

Duidelijk is dat je de oplossing in jouw TV moet zoeken. Doe jouw TV eerst eens helemaal uit en experimenteer daarna met de geluidsinstellingen van jouw TV. Het lijkt eop dat het geluid nu ergens anders heen verdwijnt. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Phrontes en bedankt voor jouw bericht :)

Net als @Noordzee vermoed ik ook dat je de oplossing in je televisie moet zoeken. Hopelijk is het alsnog gelukt om het geluid goed te krijgen! Laat je het ons nog even weten?

Dank voor jullie berichten, ik ga er ook vanuit dat de tv de oorzaak is. Ben nu bezig met de leverancier van LG en heb de klacht aan hun voorgelegd. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt voor de zekerheid nog een andere HDMI-kabel proberen. 

Reputatie 7
Badge +12

Dank voor jullie berichten, ik ga er ook vanuit dat de tv de oorzaak is. Ben nu bezig met de leverancier van LG en heb de klacht aan hun voorgelegd. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Top!

De leverancier van de LG TV heeft deze retour genomen en gecrediteerd. Wij zoeken dus voor de boot een nieuwe moet 28 inch zijn en dus geschikt voor Digitenne. Nu hoeft het dus niet de allerduurste te zijn, de vorige was € 225 hebben jullie suggesties?

Reputatie 7
Badge +12

De leverancier van de LG TV heeft deze retour genomen en gecrediteerd. Wij zoeken dus voor de boot een nieuwe moet 28 inch zijn en dus geschikt voor Digitenne. Nu hoeft het dus niet de allerduurste te zijn, de vorige was € 225 hebben jullie suggesties?

Bedankt voor de terugkoppeling @Phrontes en netjes van LG dat ze de televisie hebben gecrediteerd!

Suggesties voor een nieuwe tv vind ik lastig omdat er zoveel keus is. Zelf zou ik eens bij bijvoorbeeld de Mediamarkt naar binnen stappen en daar uitleggen waar je naar op zoek bent. Ik denk dat zij je sowieso van een goed en gedegen advies kunnen voorzien :) 

TIP

Check in ieder geval de merken en typen via http://digitenne.kpn.com/insteekkaart . TIJDENS of VOOR de aankoop. Om teleurstelling te voorkomen dat de kaart niet herkend wordt. Want alleen de mogelijkheid voor ontvangst van DVB-T2 HEVC is absoluut nog geen garantie dat de kaart ook wordt herkend.

Specs: Ci+ 1.4

Op de site van Mediamarkt zie ik in ieder geval al geen enkele die het doet met Digitenne CI+ tot en met 28 inch….

…. en bij coolblue ook niet.

Met Samsung is de kans uitermate klein dat het een geschikte is. Winkeliers kopen liever de voor Ziggo geschikte modellen in. Bij Samsung is is of of. Bovendien beginnen die bij 32 inch. Zoals trouwens de meeste merken in de lijst van digitenne.

Het aantal voor de digitenne insteekkaart werkelijk te koop zijnde modellen is op één hand te tellen in Nederland. Er is gewoon te weinig vraag naar.

Reputatie 7
Badge +12

TIP

Check in ieder geval de merken en typen via http://digitenne.kpn.com/insteekkaart . TIJDENS of VOOR de aankoop. Om teleurstelling te voorkomen dat de kaart niet herkend wordt. Want alleen de mogelijkheid voor ontvangst van DVB-T2 HEVC is absoluut nog geen garantie dat de kaart ook wordt herkend.

Specs: Ci+ 1.4

 

Hele goede en nuttige toevoeging @PeterG, zeker iets om bij stil te staan!