GOS (gesproken ondertitels) op een ZXV7200 ?

  • 14 February 2024
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Om wat te bekijken (testen) zwengelde ik mijn ZXV7200 weer eens aan.
( 2e hands gekocht, geen abonnement )
Ik kan niet ontdekken hoe daar op de GOS aan te zetten.
Zie ik iets over het hoofd ?
Op de originele afstandbediening zie ik er geen knopje voor, en via "menu" zie ik het ook niet.
Wie heeft de juiste tip?
bvd

NB, op een andere ontvanger zie ik / is het GOS audiokanaal er wel.

- even later -
O ! na wat zoeken kom ik er achter dat het de groene knop is, dan komt er een taalkeuze die ook vast gezet kan worden, mooi !
Maar wie zal een ieder die baat kan hebben bij gesproken ondertitels dit kunnen vinden ?

En via het menu is er een optie om ondertitels aan te zetten, maar helaas geen resultaat.

( ik post dit hardop denken toch maar, misschien heeft iemand er nog wat aan )


3 reacties

Ik had deze ontvanger nog weer aan zojuist, op de een of andere manier is er veel signaal sterkte variatie momenteel, door het weer, luchtlagen ed.
Dat bemerkte ik door het wegvallen van beeld en geluid.
Op een andere ontvanger ook, wel signaal sterkte variatie maar geen onderbrekingen . . . .

Ter info, voor de meelezers en een ieder die ook onderbrekingen ervaart, gewoon afwachten tot het weer veranderd.

NB. op de ZXV7200 : de knop linksonder op de afstandbediening is voor signaalsterkte, dan de rode knop voor de signaalkwaliteit.
 

Reputatie 7

- even later -
O ! na wat zoeken kom ik er achter dat het de groene knop is, dan komt er een taalkeuze die ook vast gezet kan worden, mooi !
Maar wie zal een ieder die baat kan hebben bij gesproken ondertitels dit kunnen vinden ?

En via het menu is er een optie om ondertitels aan te zetten, maar helaas geen resultaat.

Ik zal dit eens meenemen richting onze Digitenne mensen, misschien valt hier wat in aan te passen. 

Reputatie 7
Badge +28

Bij BBC One, BBC Two en mogelijk KetNet werkt de knop ondertiteling wel.   

Reageer