Vraag

Hoe activeer ik ESPN voor Digitenne?

  • 29 September 2023
  • 20 reacties
  • 183 keer bekeken

Reputatie 1

ik heb een digitene alle kanalen werken behalve espn 1 kanaal 14

volgens het zenderoverzicht zou dit in het pakket zitten.

 

hoe krijg ik espn 1 geactiveerd?


20 reacties

Heb je wel 14 in de zender lijst? En bijvoorbeeld 13, 18, 20, …

Zie ook

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @martijn1907 ,

Ik denk dat je even opnieuw zenders moet installeren. Doe dat op de volgende manier: 

1/ Zet je antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef in het menu een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Als het goed is, heb je nu alle zenders en kun je ESPN volgen via keuze veertien. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @martijn1907 ,

Ik denk dat je even opnieuw zenders moet installeren. Doe dat op de volgende manier: 

1/ Zet je antenne op een mooie hoge plek.

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

3/ Geef in het menu een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
4/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Als het goed is, heb je nu alle zenders en kun je ESPN volgen via keuze veertien. 

@martijn1907 

En kun je ESPN nu weer zien? 

Reputatie 1

@Noordzee digitene staat op vakantie adres, ben daar woensdag weer zal dan laten weten of het gelukt is bedankt in ieder geval voor de tips

Reputatie 1

Vandaag geweest, alles geprobeerd maar signaal wisselt heel erg. Heb antenne ook buiten neer gezet maar signaal blijft slecht. De ene keer meer zenders dan de andere keer.

 

helaas is digitenesignaal ondermaats, zijn hier nog oplossingen voor om het signaal te versterken? 

 

 

De hoogte in is meestal het advies. 

Ooit hadden we hier iemand op camping Port Zelande. Kreeg pas ontvangst op 10 meter hoogte met antenne op hengel naast z'n caravan. En goed uitrichten. 

Een betere yagi antenne kan ook wonderen doen. 

https://digitennes.nl/antennes/478-rebox-re-23ga-dvb-t2-power-plus-buiten-antenne-80km-8717056977386.html

 

Reputatie 7
Badge +28

@martijn1907

In welke plaats kijk jij Digitenne?

Wat voor soort type antenne heb je in gebruik?

 

Reputatie 1

@Noordzee  digitene staat in schoonhoven. Gebruik de antenne welke standaard wordt meegeleverd 

Reputatie 7
Badge +28

@martijn1907

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 
 

Wat ik vermoed is dat er een lokale storingsbron is, zoals bv een modem of een led-lamp. Kijk of het verplaatsen van zo’n storingsbron en/of de antenne wil helpen. 
 

Helpt dat niet? Dan adviseer ik de moderator om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 
 

Zou je alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Gebruik je Digitenne in een (sta)caravan of huisje? En zit daar 24 volt led verlichting in met een stroomadapter? Maak die adapter eens stroomloos….

Reputatie 7
Badge +28

@martijn1907

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 
 

Wat ik vermoed is dat er een lokale storingsbron is, zoals bv een modem of een led-lamp. Kijk of het verplaatsen van zo’n storingsbron en/of de antenne wil helpen. 
 

 

@martijn1907 

Heeft het verplaatsen geholpen? 

Reputatie 7
Badge +28

@martijn1907

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 
 

Wat ik vermoed is dat er een lokale storingsbron is, zoals bv een modem of een led-lamp. Kijk of het verplaatsen van zo’n storingsbron en/of de antenne wil helpen. 
 

Helpt dat niet? Dan adviseer ik de moderator om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 
 

Zou je alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@martijn1907 

Wil je even reageren? 

Reputatie 1

@Noordzee ben van het weekend weer op locatie zal dan nog het een en ander proberen. Zal dan ook de gegevens in het forum profiel toevoegen

Reputatie 7
Badge +28

Top @martijn1907 ,

Zorg dan dat je jouw ontvanger continu aan laat staan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. 

Reputatie 7
Badge +28

@martijn1907

Is het heractiveren gelukt? 

Zoniet?  Dan kun je 0800-0402 bellen (dat is het snelste) of hier alsnog jouw gegevens achterlaten. 

@martijn1907

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 
 

Wat ik vermoed is dat er een lokale storingsbron is, zoals bv een modem of een led-lamp. Kijk of het verplaatsen van zo’n storingsbron en/of de antenne wil helpen. 
 

Helpt dat niet? Dan adviseer ik de moderator om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 
 

Zou je alvast het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee ben van het weekend weer op locatie zal dan nog het een en ander proberen. Zal dan ook de gegevens in het forum profiel toevoegen

Top @martijn1907 ,

Zorg dan dat je jouw ontvanger continu aan laat staan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. 

@martijn1907 

Hoe is het nu? Werkt alles? 

Reputatie 1

@Noordzee 

gisteren nog het e.e.a geprobeerd maar signaal is nu nog slechter dan eerst kom nu niet boven de 40% uit. waar het voorheen soms 80-90% was.

 

Begin de hoop een beetje op te geven of dit wel gaat werken…

 

ps. ik heb het CAS nummer in mijn profiel vermeld.

Reputatie 7
Badge +28

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 

Je hebt al van alles geprobeerd. Daarom adviseer ik de moderator om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het helemaal eens met @Noordzee. De omruil is nu voor je geregeld @martijn1907. Alle info ontvang je per sms en e-mail. 

Reputatie 7
Badge +28

In Schoonhoven hoor je een perfecte ontvangst te hebben. Er staan zendmasten in o.a. Gouda en Lopik. 

Je hebt al van alles geprobeerd. Daarom adviseer ik de moderator om jouw ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 

En @martijn1907 

Heeft de omruil van de ontvanger geholpen? 

Reageer