Beantwoord

Hoe kan ik een Digitenne set van Coolblue registreren bij KPN?

  • 20 December 2021
  • 14 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo…

ik overweeg om digitenne aan te schaffen 

voor een appartement wat  wij gebruiken om de drukte te ontlopen en er rustig  te verblijven

Nu zag ik dat Coolblue deze verkoopt 

Want huren per maand is te duur denk ik

waar moet ik opletten en moet ik deze dan registreren/aanmelden bij Kpn??

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 20 December 2021, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Niet kopen!

Dat is nog de oude RE-2100T met dvb-T1.

Kpn is overgegaan naar DVB-T2,dus deze ontvanger werkt niet meer.

Heb je nu thuis Interactieve TV van KPN (KPN TV) ???

Dan kun je daar een Digitenne ontvanger bij huren à € 5 per maand. Aangezien Digitenne landelijk werkt kun je die dan meenemen naar dat appartement als je daar bent.

Mijn advies is wel om de ontvanger niet langer dan 5 weken niet te gebruiken aangezien anders de activering vervalt. En je dan kpn moet bellen om 'm een zetje te geven en dat is onhandig.

Digitenne werkt landelijk. Alleen in andere regio's even opnieuw zenders scannen. That's all.

BTW

Hoe ben je daar gekomen bij Coolblue. Als ik in hun site op “digitenne” zoek komen er geen resultaten.
https://www.coolblue.nl/zoeken?query=digitenne
Ik denk dus dat je via google op een “vergeten” pagina bent beland. Ik krijg via google dit, met duidelijke melding dat het niet meer leverbaar is.

 

Hier: https://www.coolblue.nl/product/180823/kpn-digitenne-basis-ontvanger.html

Maar er staat ook bij '’nooit meer leverbaar'’

Weet wel dat je met Digitenne alleen live tv en radio kunt krijgen. Niet opnemen, terugkijken, on demand kijken/huren, e.d. 

Beperkt zenderaanbod.

Ik heb een postcode check uitgevoerd

Deze geeft aan geen bereik??

Appartement is op 9 hoog!!

moet je er dan nog een extra buiten antenne 

bij gebruiken??

Die postcode check is mijn inziens "wat” verouderd. Houdt alleen rekening met binnenshuis ontvangst op begane grond.
In welke stad is dat appartement?

Je komt er echter alleen in de praktijk écht achter. Net als met (binnenshuis) ontvangst van 4G/5G signaal.

Als je de Digitenne ontvanger via je Interactieve TV abonnement huurt kun je deze maandelijks beëindigen. Maar op zich zou het alleen op enkele plekjes aan de landsgrenzen niet werken.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Gebruiker510 ,

Zit je inderdaad aan de Zeeuwse (west)kust? 

Dan raad ik een buitenantenne aan. Met een binnenantenne gaat de ontvangst van Digitenne normaliter niet lukken.  Maar op 9 hoog is de kans op ontvangst wel een stuk groter.

Je kunt het dus eerst proberen met een binnenantenne. Richt de antenne naar Goes.  

Overigens kan je pech hebben. Mijn nicht heeft in Heemskerk op 11 hoog nooit goede Digitenne ontvangst gehad, ook niet met antenne buiten. Ze wonen namelijk aan “de verkeerde” kant van het flatgebouw t.o.v. de dichtstbijzijnde zendmast. 

Reputatie 7
Badge +28

@Gebruiker510 

Heb je op jouw gewone adres al een KPN-Thuis-Internet en TV-abonnement ? 

Dan kun je Digitenne erbij huren voor maar 5 euro per maand. En dat is toch niet duur……

Vind je dat nog steeds te veel ? 

Dan kun je er ook voor kiezen om een ontvanger te kopen voor alleen de NPO-zenders en de regionale omroepen van Zeeland en Rijnmond. 

Lees daar hier meer over : 

 

 

 

Die postcode check is mijn inziens "wat” verouderd. Houdt alleen rekening met binnenshuis ontvangst op begane grond.
In welke stad is dat appartement?

Je komt er echter alleen in de praktijk écht achter. Net als met (binnenshuis) ontvangst van 4G/5G signaal.

Als je de Digitenne ontvanger via je Interactieve TV abonnement huurt kun je deze maandelijks beëindigen. Maar op zich zou het alleen op enkele plekjes aan de landsgrenzen niet werken.

In mijn geboorte stad. Terneuzen. Aan de Westerschelde met aan de errekante Goes😂

Reputatie 7
Badge +28

In Terneuzen zou het wel moeten lukken. 

Wil je deze vragen nog even beantwoorden? 

 

@Gebruiker510

Heb je op jouw gewone adres al een KPN-Thuis-Internet en TV-abonnement ? 

Dan kun je Digitenne erbij huren voor maar 5 euro per maand. En dat is toch niet duur……

Vind je dat nog steeds te veel ? 

Dan kun je er ook voor kiezen om een ontvanger te kopen voor alleen de NPO-zenders en de regionale omroepen van Zeeland en Rijnmond. 

Lees daar hier meer over : 

 

 

 

 

 

In Terneuzen zou het wel moeten lukken. 

Wil je deze vragen nog even beantwoorden? 

 

@Gebruiker510

Heb je op jouw gewone adres al een KPN-Thuis-Internet en TV-abonnement ? 

Dan kun je Digitenne erbij huren voor maar 5 euro per maand. En dat is toch niet duur……

Vind je dat nog steeds te veel ? 

Dan kun je er ook voor kiezen om een ontvanger te kopen voor alleen de NPO-zenders en de regionale omroepen van Zeeland en Rijnmond. 

Lees daar hier meer over : 

 

 

 

 

 

 Ben er nog niet helemaal over uit!!

thuis heb ik een volledig pakket.

Die 5€ extra is niet verkeerd.

Kijk nog even verder …

Reputatie 7
Badge +28

Tsja, voor die 5 euro hoef je niet wakker te liggen. Want je kunt het maandelijks opzeggen en weer opnieuw abonneren. 
 

Dus probeer het eens uit. Als je vrij zicht hebt naar het noorden (Goes), dan moet het goed komen. 

Ik lees hier en daar dat digitenne toch ook niet alles is? 😤

Heel vaak problemen met ontvangst😬

Ik ga er maar niet aan beginnen

vraag aan de bure wel of ik soms mee kan liften op hun wifi. Tenslotte laat ik ook een bure meeliften om soms wat op te zoeken  op mijn ingesteld gastnetwerk👍😉