Beantwoord

Hoe kom ik aan een kabel van 15 meter voor Digitenne voor buiten?

  • 31 January 2024
  • 7 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Op de KPN site zie ik maar coaxkabels tot 10 meter. Kan ik ergens langere krijgen? Wel met aan 1 kant een gegoten stekker en andee kant los/verwisselbaar.

 

Alvast dank,

 

Co

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 February 2024, 10:27

Bekijk origineel

7 reacties

Zelf een coax kabel kopen op lengte (van rol)? En er een F-connector en een male coax aan zetten?

Reputatie 1
Badge

Dank voor je reactie.

Heb ik aan gedacht. Alleen met een zelf aangezette F-connector gaat ie buiten lekken/corroderen.  Vervolgens gaat de kabel ook roesten. Blijft niks van over. Hierdoor wordt beeld slecht.

Ik gebruik de kabel aan een strandhuisje.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Frits_Wester 
Als je een buitenkabel naar binnen brengt dan moet je hem binnen een stukje omhoog doen zodat het condenswater of regenwater niet in de plug loopt en heb je geen last van roesten e.d.
Voor buiten kun je een rubberen huls gebruiken

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb hier al jarenlang een coax-kabel in gebruik van ruim vijftien meter.  Met een rubberen huls inderdaad bij de aansluiting met de antenne. 

Koop wel een goede kwaliteit coax-kabel. Bij de speciaalzaak kunnen ze jou daarvoor een goed advies geven. En daar kunnen ze ook de pluggen er desnoods alvast in orde maken. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Heel veel goede adviezen hier! Ik vat ze even samen voor het ‘beste antwoord', zo zijn andere klanten met dezelfde vraag in één opslag geholpen! Jij succes met de kabel, @Frits_Wester!

Zelf een coax kabel kopen op lengte (van rol)? En er een F-connector en een male coax aan zetten?

Hoi @Frits_Wester 
Als je een buitenkabel naar binnen brengt dan moet je hem binnen een stukje omhoog doen zodat het condenswater of regenwater niet in de plug loopt en heb je geen last van roesten e.d.
Voor buiten kun je een rubberen huls gebruiken

Koop wel een goede kwaliteit coax-kabel. Bij de speciaalzaak kunnen ze jou daarvoor een goed advies geven. En daar kunnen ze ook de pluggen er desnoods alvast in orde maken. 

 

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik de KPN kabel met aangegoten (waterdichte) buitenstekker maar verleng met eenzelfde exemplaar en knip deze op maat. Om de koppeling een krimpsok. Kijken of dat goed blijft.

Reputatie 7
Badge +9

@Frits_Wester Ik denk dat je teveel zorgen maak over invloed van water op kabel en connectoren. Ik heb een satellietschotel met 4 LNB en 2 kabels naar binnen over een switch 4/2, dus buiten in regen en sneeuw staan 10 F-connectoren zonder extra bescherming, alleen de switch is in een plastic behuizing sporadisch bescherm tegen sneeuw. Ook na 10 jaren geen enkele verslechtering van de signalen, alleen af en toe naar een storm moet ik de schotel fijn justeren. Je kan ook prima coax kabel en f-connectoren van roestvrij staal of aluminium/koper kopen.

Reageer