Beantwoord

Ineens betalen voor ontvanger

  • 10 January 2021
  • 9 reacties
  • 189 keer bekeken

waarom moet ik ineens €5,- betalen voor mij  digitennekastje  zonder ook op de hoogte gebracht te zijn.

icon

Beste antwoord door Noordzee 11 January 2021, 16:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN u niet op de hoogte gebracht heeft, hoe weet u het dan? 😉

Een extra kastje om tv te kijken heeft altijd al 5 euro gekost. Misschien heeft u een tijdelijke korting gehad waardoor u het tot nu toe nog niet hoefde te betalen?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dealey ,

In het oude Digitenne (dat was er afhankelijk van jouw regio tot eind 2018/midden 2019) had je inderdaad vaak de mogelijkheid om gratis Digitenne te kijken.

Dit is helaas veranderd door KPN.

 

Veelgestelde vragen


Verandert er iets aan de prijs?
Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand. Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel zul je meer gaan betalen als je nu kooptuners hebt en deze omwisselt voor de nieuwe ontvanger. Je gaat dan huur betalen.

 

Gelukkig kun jij  wel tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één maand. En dan volgend jaar bij de start van het kampeerseizoen het abonnement weer aanzetten. Wel wat omslachtig, want je moet je apparatuur terugsturen bij het tijdelijk stopzetten van het abonnement.  

Omdat voor mijn dochter aan het kijken was omdat ze net een huis heeft gekocht op mijn KPN en toen zag ik dat volgende maand €5,- meer moet betalen voor de huur digitenne?

Reputatie 7
Badge +28

Er zijn meer meldingen van klanten die de afgelopen maanden ten onrechte geen huur hebben betaald voor hun Digitenne-ontvanger. 
 

Zie het daarom als een meevaller over de afgelopen periode. Verreweg de meeste klanten betalen al lang 5 euro per maand voor hun Digitenne-ontvanger. 

Dan ga ik hem in het najaar wegbrengen en voorjaar weer ophalen👍 is niet veel moeite gewoon KPN winkel inlopen inleveren klaar👋

Reputatie 7
Badge +28

Goed idee @Dealey ,

Hou wel rekening met een opzegtermijn van één maand. 

Ik heb ook al jaren een abonnement bij KPN en heb mijn abonnement vorige week aangepast. Ik moet nu ineens voor mijn tv ontvangers gaan betalen. €15 per maand bovenop je abonnementskosten. In mijn vorige pakket waren de tv ontvangers gratis en ik heb niet eens nieuwe tv  ontvangers gekregen.... 

Reputatie 7
Badge +28

Ok @Gerly ,

Door die aanpassing van jouw abonnement heb je nu een abonnement op de voorwaarden van KPN Hussel. 

Bij KPN Hussel betaal je tien euro per maand voor je eerste ontvanger (basis-abonnement) en daarnaast vijf euro per maand voor de volgende ontvangers. En dat extra ontvangers kunnen dan ook Digitenne-ontvangers zijn.  

Als ik nu nieuwe ontvangers hiervoor kreeg dan snap ik dat.... wat ik niet helemaal begrijp is dat nieuwe klanten zoveel cadeau krijgen(Wi-Fi versterkers en een half jaar voor €35) en bestaande klanten voor een aantal zaken moeten bijbetalen en dus maar weinig voordelen krijgen!! 

Bestaande klanten hebben in het verleden als nieuwe klant al eens korting of iets anders gehad.

Nu zijn er nog maandelijks aanbiedingen voor bestaande klanten, zie de nieuwsbrief die regelmatig in de e-bus valt.