Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)

  • 27 January 2022
  • 252 reacties
  • 16656 keer bekeken
Introductie Digitenne Insteekkaart (CI+ module)

Toon eerste bericht

252 reacties

Reputatie 1

Ik heb je bericht gelezen sorry ik had m gemist. Inderdaad de ci modul en antenne worden gratis verzonden. Het enige dat rest is mn kasje televisie ontvanger terugzenden naar KPN.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb je bericht gelezen sorry ik had m gemist. Inderdaad de ci modul en antenne worden gratis verzonden. Het enige dat rest is mn kasje televisie ontvanger terugzenden naar KPN.

Mooi man

 

Reputatie 6
Badge +3

Ondertussen zijn we toch echt een tijdje verder en nog steeds is de kaart niet te bestellen via MijnKPN?

Reputatie 7
Badge +30

Klopt inderdaad, @Kaljo. Het kan wel telefonisch (of via mij).

Reputatie 6
Badge +3

@Marcia_ Telefoneren is helaas geen optie meer voor mij (doof) dus graag via jou dan. Dan wordt het dus kosteloos omruilen en geen xtra abbo-kstn.

Zeg maar hoe nu verder

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb de wijziging voor je in gang gezet @Kaljo. De insteekmodule wordt naar je opgestuurd. Per e-mail ontvang je ook nog een bevestiging. 

Reputatie 6
Badge +3

@Jeroen_dB mails zijn binnen

Reputatie 6
Badge +3

Alles binnen, alles werkt, alles naar wens

Reputatie 6
Badge +7

@Jose_@Jeroen_dBMisschien de openingspost aanpassen omdat Kpn tegenwoordig CI+ 2.0 modules levert en hier staat nog:

  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified

Zie ook https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

Reputatie 7
Badge +28

@waltervl 

Ik had dit een aantal dagen geleden al gemeld aan de moderators. Het wordt uitgezocht.   

...

 

Reputatie 7
Badge +28

@Jose_@Jeroen_dBMisschien de openingspost aanpassen omdat Kpn tegenwoordig CI+ 2.0 modules levert en hier staat nog:

  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified

Zie ook https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

@waltervl

Ik had dit een aantal dagen geleden al gemeld aan de moderators. Het wordt uitgezocht.   

 

Ik heb terugkoppeling ontvangen van een moderator. De versie CI Plus 1.4 certified is nog steeds de enige versie die in omloop is. Op de website staat het momenteel niet juist vermeld. Dit wordt binnenkort aangepast.      

 

Reputatie 6
Badge +7

Op https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ staat inderdaad weer CI+ 1.4 vermeld.

Betreffende de Ci+ versie. Is dit echt 1.4 of enkel 1.4 compatible?

1.4 heeft namelijk als extra functie dat er 2 kanalen tegelijk gedecodeerd kunnen worden zonder de noodzaak van twee tuners. En uitgebreidere DRM software ten onzichte van 1.3. Die eerste optie zal wel zijn uitgeschakeld anders kan men makkelijker opnemen.

 

Voor een TV die wel H.265 ondersteund maar niet ci+ 1.4 geschikt heb je vermoedelijk niks aan deze insteekkaart, ik lees nergens dat deze insteek module ook geschikt is voor televisies die maximaal 1.3 aan kunnen  Kan iemand dit bevestigen? Daar zal die geschikte tv lijst voor bedoeld zijn neem ik aan. 

Reputatie 7
Badge +30

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd had ik ook in het start bericht gezien bij de specificaties.

Dus niet bruikbaar in televisies tot 1.3 dat is jammer.

Reputatie 7

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd had ik ook in het start bericht gezien bij de specificaties.

Dus niet bruikbaar in televisies tot 1.3 dat is jammer.

Is dat zo, is deze dan niet backward compatible?

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd had ik ook in het start bericht gezien bij de specificaties.

Dus niet bruikbaar in televisies tot 1.3 dat is jammer.

Hmm. Heeft die tv überhaupt ontvangst mogelijkheid voor DVB-T2 HEVC?

Hier kun je checken of de tv werkt met de module. Die lijst is tot nu toe heel betrouwbaar gebleken.

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart .

In sommige televisies met CI+ 1.3 werkt de module wel. En in anderen weer niet. Dat is mijn persoonlijke ervaring met deze module. In televisie met CI+ 1.4 werkt het zeker.

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd had ik ook in het start bericht gezien bij de specificaties.

Dus niet bruikbaar in televisies tot 1.3 dat is jammer.

Hmm. Heeft die tv überhaupt ontvangst mogelijkheid voor DVB-T2 HEVC?

Hier kun je checken of de tv werkt met de module. Die lijst is tot nu toe heel betrouwbaar gebleken.

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart .

Mijn twee Samsungs hebben beiden HEVC/ H.265 ondersteuning en een DVB- T2 tuner en volgens diverse websites beiden CI+ 1.4 ondersteuning echter beiden komen niet voor in het KPN lijstje.

1 tv is uit 2018 de UE49NU7100XN de andere uit 2021 de UE50TU7020wxxn

Blijkbaar zijn deze modellen nog niet getest want vreemd genoeg staan er wel buitenlandse modellen in dat lijstje zelfs uit 2016 waar deze module wel in zou moeten werken.

 

Mij gaat het meer om de backward compatible gedeelte. En ik was deels verbaasd dat het om 1.4 gaat want zover mij bekend is voor DVB-C 1.3 nog gebruikelijk.

Klopt. @Galdor68 . XXN is aanduiding voor Ziggo smartcard. 

Ik heb ook een XXN en kan je bevestigen dat dit niet werkt met de module van KPN Digitenne.

Klopt. @Galdor68 . XXN is aanduiding voor Ziggo smartcard. 

Ik heb ook een XXN en kan je bevestigen dat dit niet werkt met de module van KPN Digitenne.

Zover ik weet staat XXN voor een Benelux model en staat dit deels los van Ziggo. Maar goed ik zou dan hooguit de NPO kanalen via DVB-T2 moeten kunnen ontvangen. Bron 

 

Het is voor mij bijna niet te rijmen dat de insteekkaart wel kan werken in een TV die niet voor de Benelux is bestemd.

Het is voor mij bijna niet te rijmen dat de insteekkaart wel kan werken in een TV die niet voor de Benelux is bestemd.

De conclusie is dan eigenlijk: je moet geen Samsung hebben in combinatie met Digitenne module. Want dan kom je in de knoop met Nederlandse / Europese apps.

Mijn moeder heeft een Philips en dat werkt allemaal prima. 

Lang leve de losse box. Werkt op alle televisies. HDMI en scart. De zxv7200 heeft  ook nog een cvbs uitgang met bijgeleverde kabel voor naar scart. 

Reputatie 7
Badge +28

1.4 gecertificeerd, Galdor. Zie ook Peter's screenshot van eerder.

1.4 gecertificeerd had ik ook in het start bericht gezien bij de specificaties.

Dus niet bruikbaar in televisies tot 1.3 dat is jammer.

Hmm. Heeft die tv überhaupt ontvangst mogelijkheid voor DVB-T2 HEVC?

Hier kun je checken of de tv werkt met de module. Die lijst is tot nu toe heel betrouwbaar gebleken.

http://digitenne.kpn.com/insteekkaart .

Mijn twee Samsungs hebben beiden HEVC/ H.265 ondersteuning en een DVB- T2 tuner en volgens diverse websites beiden CI+ 1.4 ondersteuning echter beiden komen niet voor in het KPN lijstje.

1 tv is uit 2018 de UE49NU7100XN de andere uit 2021 de UE50TU7020wxxn

Blijkbaar zijn deze modellen nog niet getest want vreemd genoeg staan er wel buitenlandse modellen in dat lijstje zelfs uit 2016 waar deze module wel in zou moeten werken.

 

Mij gaat het meer om de backward compatible gedeelte. En ik was deels verbaasd dat het om 1.4 gaat want zover mij bekend is voor DVB-C 1.3 nog gebruikelijk.

@Galdor68

Ik heb er een hard hoofd in dat die TV uit 2018 werkt met Digitenne. Er moet een DVB-T2 ondersteuning inzitten met h.265/HEVC. Ik zie dat niet terug in de gebruiksaanwijzing. In 2018 werden er nog geen geschikte TV's gemaakt met die specificaties, los van één heel duur Technisat-model. Pas in 2019 kwamen de eerste geschikte TV's mondjesmaat op de markt.

Maar goed, je zou het kunnen testen door een antenne aan te sluiten en dan kijken of je beeld hebt op de NPO-zenders.  Dat lijstje gaat dus niet alleen over de CI+-aansluiting, maar ook over het aanwezig zijn van DVB-T2 h.265. 

 

 

Lang leve de losse box. Werkt op alle televisies. HDMI en scart. De zxv7200 heeft  ook nog een cvbs uitgang met bijgeleverde kabel voor naar scart. 

@PeterG

Jij zou toch beter moeten weten na al die ellende met jouw ontvangers. De CI+-modules gaan de komende jaren veel vaker gebruikt worden omdat er gewoon steeds meer geschikte TV's in de huiskamers/stacaravans etc. komen te staan. En veel mensen vinden het heerlijk om geen los kastje erbij te hebben. En dan heb je ook nog eens veel minder storingen omdat de gemiddelde tuner in een TV kennelijk beter ontvangt dan de tuner in de ZXV7200. Niet voor niets is er onlangs een tweede leverancier gekomen voor de insteekkaarten. 

Dus : Lang leve het CI+-module !  

 

Reputatie 7

Noordzee schreef:

De CI+-modules gaan de komende jaren veel vaker gebruikt worden omdat er gewoon steeds meer geschikte TV's in de huiskamers/stacaravans etc. komen te staan.

Waar baseer je dat op immers de cijfers van de afgelopen jaren laten een continue dalend aantal Digitenne abonnees zien. Ik denk ook dat Digitenne gewoon te duur is om een significant marktaandeel te krijgen. Ik zie veel eerder dat apps zoals die van NLZiet Digitenne verder zullen gaan verdringen. Persoonlijk denk ik dan ook dat Digitenne een zinkend schip is en blijft.

Reageer