Beantwoord

Kan alleen NPO 1 tm 3 kijken

  • 13 May 2020
  • 7 reacties
  • 141 keer bekeken

Goede avond,

ik heb dat de nieuwe ontvanger geen tv kunnen kijken. Alleen npo1 t/m 3 werkt, dit omdat die aangeeft dat me digitenne niet geactiveerd is (het basis abonoment). Terwijl ik nog gewoon elke maand betaal.

Het kastje wat ik heb is ZXV7200.

Mvg,

Neil

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 May 2020, 09:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @NeilM ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met je klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Dan kun je nu  het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Voorhout is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @NeilM, welkom! Fijn dat je je gegevens ingevuld hebt! Ik zie dat op jouw abonnement nog een hele oude ontvanger staat. Op welke manier heb jij de nieuwe ontvanger verkregen? Het lukt mij op dit moment nog niet om deze nieuwe te activeren namelijk. Het systeem vraagt me om een nieuwe te sturen. 

Goede avond Marcia, ik heb vorig jaar een nieuwe ontvangen. die ik dan ook heb aangesloten op me tv. had met de vorige helemaal geen problemen, dus dit is nieuw voor me

mvg, Neil

 

Reputatie 7
Badge +28

Dit is inderdaad wel gewoon een ontvanger waarmee je nu normaal Digitenne mee zou moeten ontvangen. 
 

Dus dan is het een kwestie van de administratie van KPN bijwerken. 

Reputatie 7
Badge +30

Dus dan is het een kwestie van de administratie van KPN bijwerken. 

Klopt! Maar dat kunnen wij niet zelf in dit geval. Dus ik heb inmiddels een Digitenne collega gevraagd om het te regelen. Dat wordt zo meteen geregeld! Je zou dus binnen nu en een uurtje gebruik moeten kunnen maken van de ontvanger, @NeilM!

Reputatie 7
Badge +28

@NeilM 

Werkt het nu al ? 

Zo niet? 

Dan kun je nu  het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Voorhout is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het inmiddels in orde is, @NeilM. Zo niet, weet je ons te vinden!