Beantwoord

Kan je zenders vinden op een TV met DVB-T2, maar zonder HEVC?

  • 14 August 2023
  • 12 reacties
  • 96 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Vind die de zenders dan in het geheel niet of wel maar heb je dan geen beeld? (zwarte zenders)

Heb zelfs een Phlipse eh, Philips 46PFL9707S/12 en die vind  helemaal geen zenders. No digital channels found. Volgens de specs zit er wel een DVB-T2 tuner in maar zonder HEVC dus.

icon

Beste antwoord door Noordzee 14 August 2023, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Dit was bedoeld als reactie op een vraag ?
Welke vraag / onderwerp ?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @adam88 ,

Normaal gesproken vind de TV dan wel de signalen, maar je ontvang dan geen beeld. 

Denk er wel aan dat je een power-inserter nodig hebt voor de aanlevering van 5 volt op de actieve antenne. (Ik ga er vanuit dat je een actieve antenne gebruikt.)    

Voor de rest heb je er dus helemaal niets aan. De reden voor de vraag is mij daarom ook niet helemaal duidelijk, omdat je zelf al weet dat de TV niet geschikt is voor de ontvangst van de NPO-zenders.

 

Reputatie 5
Badge +4

Geeft een video recorder eigenlijk uberhoud de digitale zenders door als je coax kabel op de RF input inplug en dan de Video recorder via RF op de TV?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Geeft een video recorder eigenlijk uberhoud de digitale zenders door als je coax kabel op de RF input inplug en dan de Video recorder via RF op de via RF op de TV?

Ik verwacht van wel, maar gezien de afscherming waarschijnlijk ondermaats is raad ik het niet aan.

Uiteraard zal de TV dan alsnog T2 HEVC moeten ondersteunen.

Reputatie 5
Badge +4

?? afscherming???

Geprobeerd, alleen de DBT-T2 radiozenders worden gezien. De TV zenders worden niet gevonden, ook via de video recorder, alleen de radiozenders worden gezien.

Een tv met DVB-T2 (dus meestal H.264) vind niks. Mijn Philips daarmee geeft na scan 0 zenders gevonden.

En de ontvanger in een analoge videorecorder kan niets met digitale zenders. Zelf heb ik nog tot zo'n 2 jaar terug opgenomen met de scart van af de zxv7200 naar de (analoge) dvd recorder.

Reputatie 5
Badge +4

Via RF kan ook, heb je deze nodig, handig is anders, je kunt alleen de zender opnemen die op dat moment op de box staat. ook geen radio?
Die van mij vond wel de radiozenders, maar dus geen TV zenders.
https://www.google.com/search?q=av+to+rf&tbm=isch&ved=2ahUKEwimra-Gj9yAAxVp7LsIHWYkANQQ2-cCegQIABAA&oq=av+to+rf&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIHCAAQExCABDIICAAQBRAeEBMyCAgAEAUQHhATOgQIIxAnOggIABAIEB4QEzoICAAQCBAHEB5QvAxY0w5gwhFoAHAAeACAAbYBiAGIA5IBAzEuMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=lBnaZKaTBenY7_UP5siAoA0&bih=979&biw=1920&rlz=1C1GCEA_nlNL1047NL1047

 

Eigenlijk wel strange dat die DVD-recorders ook vrijwel altijd van het analoge signaal opnemen, het beeld op DVD is immers wel digitaal. (MPEG2)

Eigenlijk wel strange dat die DVD-recorders ook vrijwel altijd van het analoge signaal opnemen, het beeld op DVD is immers wel digitaal. (MPEG2)

Tja, ze zijn uit de analoge ontvangst tijd. Het moet er nou eenmaal analoog in. De omzetting naar MPEG2 gebeurt pas in het apparaat. MPEG2 is totaal niet meer beschikbaar voor digitale uitzendingen, dus zelfs als het er digitaal in had gekund zou dat heden ten dage ook niet meer werken.

Reputatie 5
Badge +4

hmmzz, heb eens een DVD recorder gehad met Digitale tuner, die kon met MPEG4 HD kanalen overweg al werden die wel in MPEG2 SD opgenomen.

Reputatie 5
Badge +4

Eigenlijk wel strange dat die DVD-recorders ook vrijwel altijd van het analoge signaal opnemen, het beeld op DVD is immers wel digitaal. (MPEG2)

Tja, ze zijn uit de analoge ontvangst tijd. Het moet er nou eenmaal analoog in. De omzetting naar MPEG2 gebeurt pas in het apparaat. MPEG2 is totaal niet meer beschikbaar voor digitale uitzendingen, dus zelfs als het er digitaal in had gekund zou dat heden ten dage ook niet meer werken.

 

Zijn de SD uitzendingen op de kabel niet nog MPEG2?? Of is dat nu ook MPEG4??
https://www.kabelnoord.nl/uploads/documenten/zenderlijsten/zenderlijst-televisie-radio.pdf
(En
hier zelfs nog annaloge zenders)

 

Heb zelf alleen Digitenne waar alles HEVC is.

Alle SD zenders bij Ziggo zijn inmiddels MPEG4. Vandaar dat een MPEG2 ontvanger als humax fox-c ook daarvoor niet meer werkt. 

SD neemt met MPEG4 minder bandbreedte in.

Reputatie 5
Badge +4

Is het dan niet nuttiger meteen over te gaan naar HEVC ipv. het inmiddels ook alweer verouderde MPEG4/AVC?
H266/VVC is inmiddels ook al uit, dus zelfs HEVC is eigenlijk alweer verouderd.