Beantwoord

Kanalen scannen nodig, ontvanger jaar niet aan geweest

  • 27 June 2023
  • 6 reacties
  • 173 keer bekeken

Na pakweg een jaar zet ik mijn tv met digitenne weer aan maar krijg de melding "kanalen scannen nodig" te zien. Als ik vervolgens via het tv menu ga scannen wordt er niet gevonden. De digitenne ontvanger lijkt goed te werken maar reageert niet op commando's van de afstandsbediening. Hoe krijg ik het aan de praat? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 28 June 2023, 12:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Batauwe ,

Eerst moet je speciale Digitenne-afstandsbediening het gaan doen, vervang eventueel de batterijen. 

(Let op : Het werkt niet met de afstandbediening van jouw TV.)

 

Heb je dat gefixt?

Ga dan in het menu eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen.

En geef daarna een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

 

 

Dank voor je reactie Noordzee. Nieuwe batterijen maken geen verschil. De digitenne box kan ik aan en uit zetten maar meer ook niet. TV heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat geeft ook geen verbetering. Op het scherm blijft de melding "kanalen scannen nodig". Als ik vervolgens via het tv menu ga scannen worden er geen kanalen gevonden. 

Ik krijg de digitenne menu's niet aan de praat.

Reputatie 7
Badge +28

Wat ben je aan het proberen? 

Zenders zoeken via de ontvanger? (Maar dat werkt niet zonder werkende afstandsbediening.) 

Of zenders zoeken in jouw TV? Dat werkt alleen als je kijkt via de insteekkaart. 

Nogmaals : Voor een losse Digitenne-ontvanger heb je de Digitenne-afstandsbediening nodig en voor zenders zoeken bij jouw TV (indien je een insteekkaart hebt) gebruik je de afstandsbediening van jouw TV. 

 

Ik vermoed dat je een losse Digitenne-ontvanger hebt. En als je die inderdaad niet via de Digitenne-afstandbediening aan de praat krijgt. Dan is mijn advies aan @Marcia_  om de ontvanger om te ruilen voor een ander exemplaar. 

 

Mar geef eerst nog even duidelijk aan met welke afstandsbediening je probeert zenders te zoeken. 

 

Ik weet hoe ik zenders moet zoeken via de digitenne afstandsbediening. Het is idd een losse ontvanger maar het vervelende is dat er geen reactie komt op welke knop ik ook indruk. Hij gaat alleen aan en uit.

Reputatie 7
Badge +28

OK duidelijk. Dan wordt het vast een omruil van de ontvanger. Want ik kan mij niet voorstellen dat de afstandsbediening ineens nog maar voor/(met) één knop werkt. 

Ik denk het ook Noordzee. Morgen ga ik zien dat ik iemand van KPN te pakken krijg die me verder kan  helpen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.Â