Beantwoord

Komt er een nieuw type digitenne ontvanger aan?

  • 21 November 2021
  • 4 reacties
  • 123 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik las in een ander topic dat de handel met ZTE een beetje stil staat.Betekend dat dat er een nieuw model digitenne ontvanger komt van een ander merk?Of komen er meer RBX2800 ontvangers?

Dat zou namelijk goed nieuws zijn:yum:

icon

Beste antwoord door PeterG 22 November 2021, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @martijn197108 ,

Naast het in 2022 uit te brengen CI+-module komen er geen andere ontvangers. 

Zou ook best een kapitaalsvernietiging zijn, want ergens in een loods in Alphen aan den Rijn liggen zeker 100.000 geretourneerde ZTE-ontvangers.

Wel heeft KPN al in de zomer van 2019 een software-update van de Digitenne-ontvangers aangekondigd en beloofd. Helaas laat deze update maar op zich wachten. Ook nu in november 2021 verwacht ik niet dat iemand van KPN gaat zeggen dat die update er niet meer gaat komen.   

Elders op internet heb ik inderdaad wel eens gelezen dat de samenwerking met bedrijven als Huawei en ZTE op een laag pitje is gezet. Zo zie je nu ook geen Huawei telefoons meer te koop staan op de KPN-website. Maar KPN heeft naar mijn weten nooit officieel bevestigd dat er niet meer met ZTE wordt samengewerkt.   

 

Wel heeft KPN al in de zomer van 2019 een software-update van de Digitenne-ontvangers aangekondigd en beloofd. Helaas laat deze update maar op zich wachten. Ook nu in november 2021 verwacht ik niet dat iemand van KPN gaat zeggen dat die update er niet meer gaat komen.   

  

wat zou er dan verbeterd worden @Noordzee ?Toen was ik nog niet actief hier dus ik heb het niet meegekregen.

Reputatie 7
Badge +28

Moderator Erik heef in 2019 de forumleden gevraagd om verbetervoorstellen in te dienen. Die ideeën heeft hij verzameld en doorgezet. 

Lees er meer over in dit topic :  

 

De Digitenne ontvanger van ZTE houdt geen beveiligingsrisico in, want het werkt niet via internet. Deze blijft vooralsnog gewoon geleverd.

Wel komt er dus een CI+ module voor vrije decoderkeuze.

Voor interactieve tv worden er geen decoders (meer) uit china gehaald. En geen modems.