Beantwoord

Melding no access Digitenne

  • 30 May 2019
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Badge
Goedemiddag.
Ik krijg sinds ongeveer een week de melding no acces bij het kijken van andere zenders dan 1,2, en 3. Ik kijk (naast digitale tv van KPN) ook via Digitenne met gebruik van een CAM(T) module.
Ik heb alle stappen al een keer doorlopen zoals tv naar fabrieksinstellingen, module opnieuw plaatsen, zenders opnieuw laten zoeken en 15 minuten op 1 laten staan.
Met vriendelijke groet,
Hans
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 May 2019, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Mogelijk is je CAM module defect. Of heb je aangegeven ivm de wijziging naar HD met losse ontvanger à € 5 per maand te willen stoppen met Digitenne. (?) Dan is de smartcard gedeactiveerd.
Met de melding "no access" denk ik wel aan defecte CAM.

Heb je niet aangegeven Digitenne te willen beëindigen dan kun je vast de nieuwe ontvanger aanvragen via http://kpn.com/digitennevernieuwt/. CAM modules zijn er met het nieuwe uitzendsysteem (T2 HEVC) niet meer voor Digitenne.

Per 9 juli is het nieuwe systeem in de lucht in Noord- en Zuid holland en Utrecht. De andere provincies hebben het nieuwe systeem al. Per 1 juli zijn/worden alle (nog resterende) smartcards uitgezet.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/veranderingen-bij-digitenne-aanvullende-informatie-omzetting-regio-5-holland-utrecht-471633
Badge
Beste Peter,

Bedankt voor je antwoord.
Defecte kaart lijkt mij onwaarschijnlijk en dat zou toevallig zijn. Ik heb inderdaad via mail bericht ontvangen over de vernieuwing, maar daar stond in dat ik nog niets hoefde te doen. Dat de CAM module niet meer wordt ondersteund heb ik even gemist. Beetje jammer maar ik heb in ieder geval antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,
Hans.
Reputatie 7
Badge +28
Ik vermoed dat jouw Cam al is uitgeschakeld.

Het is sowieso hoog tijd om de nieuwe ontvanger aan te vragen.
Hoi @Hans van Eekelen . Ik zie in mijn systeem dat er twee smartcards actief zijn. Waarom je nu deze melding krijgt durf ik niet te zeggen. Die module zou stuk kunnen zijn.
In de link van @Noordzee vind je alle info over hoe je zelf kunt omruilen. Zo te zien is er sprak van koop tuners. Dan heb ik een vervelende mededeling omdat er wel kosten verbonden zijn aan de nieuw tuners. (5 euro per gehuurde tuner). Je krijgt hier wel een product voor terug met veel betere beeldkwaliteit. Het is uiteraard aan jou of je hier interesse in hebt. Mocht ik ondertussen iets voor je kunnen doen of wilt je meer info, laat het weten!
Reputatie 7
Badge +28
De link was van @PeterG , ere wie ere toekomt. Maar hoe dan ook moet er nu spoedig omgeruild worden!