Beantwoord

Nieuw geleverd Digitenne kastje geeft geen beeld

  • 17 February 2023
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben nu vanaf 7 feb 2023 bezig om beeld te krijgen op een nieuw toegestuurd Digitenne kastje. Ben inmiddels circa 7 servicemedewerkers en vele bel uren verder en geen mm opgeschoten. 7 x op verzoek van medewerker het kastje aangesloten, elke keer weer de zelfde handelingen verricht. En elke keer komen we niet verder dan de klacht zelf: Alles werkt behalve dat er geen signaal wordt ontvangen. Sluit ik ons 2e kastje aan dan werkt alles naar behoren. Afgelopen woensdag kwam men er achter dat het CAS nr. niet in het systeem stond, dit zou geregeld gaan worden, en ik zou vandaag weer contact op moeten nemen om het geheel te actieveren. Aldus geschied. 

Vandaag weer gebeld en de volgende medewerker aan de lijn gekregen. Sluit ik het nieuwe kastje dan maar wéér aan, want dit was het verzoek van de medewerker (poging zoveel) . Cas nummer is nu schijnbaar wel in het systeem van KPN te vinden en geactiveerd.  En wat denk je? Probleem is nog steeds aanwezig. Vanaf dag 1 meld ik elke keer dat het nieuwe kastje DEFECT is, maar schijnbaar wil KPN hier niet aan. Er is nu een ticket aangemaakt voor de volgende afdeling. Wedden dat ik weer de hele riedel af moet gaan lopen? Uw ticket word tussen nu en 5 werkdagen in behandeling genomen was het antwoord van de aardige medewerker waar ik voor de zoveelste keer niets aan had. En nu is de belofte dat er contact met mij wordt opgenomen. Ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in. Dus wacht is een schonezaak. Ben benieuwd hoelang dit gedoe allemaal gaat duren, elke keer als ik bel moet ik elke keer weer het hele verhaal gaan uitleggen en daar wordt je als klant van KPN tergend moe van. Is er nu niemand bij KPN die dit op zou willen/kunnen oplossen voor een klant die sinds 1894 klant is van KPN?? En nu is het wachten of er überhaupt iets gedaan gaat worden met het aangemaakte ticket!!!!!

icon

Beste antwoord door Noordzee 17 February 2023, 15:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Wat lastig zeg.

Als met dezelfde hdmi kabel op dezelfde tv een ander kastje het wel doet lijkt mij inderdaad ook de hdmi aansluiting van dat nieuwe kastje defect.

Ook zonder geregistreerd CAS id zou het kastje beeld moeten geven. De menu's én de zenders van de npo na installatie.

Ik denk dat een kpn moderator hier het wel, nogmaals, wil ruilen.

Vul daarvoor je gegevens in in het profiel hier https://forum.kpn.com/settings/profile (onderaan opslaan). En zet het CAS ID van het defecte kastje even in bijvoorbeeld de regel Persoonlijke opmerkingen.

De wachtrij voor een kpn-er hier is, helaas, ca. 72 uur.

@Noordzee nog ideeën?

Reputatie 7
Badge +28

Is er nu niemand bij KPN die dit op zou willen/kunnen oplossen voor een klant die sinds 1894 klant is van KPN?? 

Hallo @Texel niet blij ,

Ik ben wel niet van KPN, maar voor iemand met zo'n lange staat van dienst staan we hier natuurlijk direct klaar. (Voor andere klanten ook hoor…...) 

 

Om te beginnen : 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

En dan : 

 Wil je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zenders zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor Texel is dat RF-kanaal 31. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software-updates) meestuurt  op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Heb je beeld op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Graag de ontvanger continu aan laten staan, de TV kan eventueel uitblijven. 

 

Overigens ben ik het wel met je eens. Ik adviseer de ontvanger dan (als dit activeren zoals hierboven staat niet lukt) om jouw ontvanger om te wisselen voor een ander exemplaar. Maar daarvoor met je dan wel het forumprofiel gevuld hebben.  

Reputatie 1
Badge

Dat je na vanaf 7 feb. en tig contacten met KPN te hebben gehad zelf diep moet gaan vogelen is heel erg raar. Dus ik ben gaan vogelen, het systeempje moest een OTA update ondergaan. En wat denk je? Na de update? HIJ DOET HET zoals het hoort. Ben dus blij 😀( ja ik weet er zijn ergere dingen op de wereld)

Maar dat niemand dit van de “servicemedewerkers” aan de telefoon dit niet weet, en al zeker niet na overleg met de meerdere met zoals ze zeggen: met meer bevoegdheid, zegt toch iets over de mensen die daar klanten te woord staan. Het ergst 🙁vond ik dat een van de medewerkers aan het einde van een telefoongesprek om pogingen te ondernemen, vroeg wat voor levensmotto ik had! Ik vroeg aan hem hoezo deze vraag? Hij antwoorden dat ze op hun afdeling met een spelletje bezig waren!! Nou ja zeg!!!!!!! Als je dan als klant aan de lijn hangt ( en het probleem is er nog) en tot slot dit soort geneuzel mag aanhoren van een KPNer krijg ik het gevoel dat ik met een onkundig persoon van de serviceafdeling zit te bellen.  Maar na zelf vogelen om er een update op te krijgen werkt het kastje eindelijk na uren bellen. Ikke blij nu met het kastje maar niet met de serviceafdeling zoals dit gegaan is. Was altijd een te vrede klant maar door dit voorval is hier ernstige twijfel  aangekomen inmiddels. Maar goed ik kan nu weer Tilleviese kieke. 😔

Reputatie 7
Badge +28

Wat fijn! Ik vermoed dat de OTA-update niet de boosdoener was, maar dit is verder niet zo belangrijk. De ontvanger had even een "tikkie" nodig en werkt nu en daar gaat het om. 

Veel plezier met je ontvanger 

Reputatie 1
Badge

Ik vermoed dat KPN zelf op de achtergrond iets heeft gewijzigd en dat het kastje het nu in eens wél doen. Dank voor je reactie. 👍