Beantwoord

Nieuwe Digitenne ontvangers werken slecht: geen beeld, geen ontvangst, geen commerciële zenders

  • 2 August 2021
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

We hebben vorig jaar w nieuwe ontvangers gekregen.maar sindsdien is het echt bagger. We gebruiken ze op de boot. Nooit geen last gehad met die oude ontvangers. Altijd ontvangst en.nu is het gewoon waardeloos. Beeld valt weg. Geen ontvangst. Vorige week geen rtl sbs en nu weer geen 1 2 en 3. Wordt er een beetje.moedeloos vanmorgen week telefonisch kontakt gehad werd zo ineens de verbinding verbroken. Ik heb hier zo geen zin meer in. Jullie.kunnen de kosten automatisch incasseren maar daar wil.ik dan.wel een goed product voor. Ik hoor graag van u wat hier aan gedaan kan worden. 

Met vriendelijke groet 

A Altena

icon

Beste antwoord door Noordzee 2 August 2021, 17:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Met het nieuwe systeem is het uitrichten van de antenne heel belangrijk.  Overigens was het de overheid die deze manier van uitzenden eiste.

En daar moeten we het maar mee doen. Nou dan kan ik u wel zeggen dat de automatische incasso stopgezet wordt en.we overgaan naar een ander.  Wel geld.ontvangen en niet voor.een oplossing zorgen.

Badge +19

Maar er is geen alternatief.  Er zijn ook  geen andere providers die dit hebben. De oude uitzendmethode bestaat niet meer. Het is echt een kwestie van goed uitrichten van de antenne. Dan werkt het prima. Met een boot is dat best lastig kan ik me voorstellen. Het probleem is vaker aan de orde gekomen.  Een satellietschotel heeft hetzelfde probleem.  

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Desteny1971 ,

Ontvangst van Digitenne op een boot gaat niet in het hele land goed. Met name in Friesland is het lastig. Het probleem is extra groot omdat je de antenne eigenlijk continu moet bijdraaien. Een boot ligt nu eenmaal niet stil. 

 

Toch nog maar wat uittesten…...

Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

Wil je verder het volgende eens proberen? 

1/ Doe de ontvanger even minimaal 5 seconden helemaal uit. 

2/ Zet de stroom weer aan op de ontvanger. (en de TV ook aanzetten….)

3/ Ga in het menu van Digitenne eens terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En dan een paar vragen: 

1/ Waar liggen jullie momenteel? 

2/ Gebruik je al een buitenantenne? 

3/ Heb je al het nieuwste type antenne in gebruik, de Funke V5? 

We liggen nu in Meppel. Normaal.in zwartsluis.  Eigenlijk nooit geen probleem maar de laatste tijd is het gewoon erg.. we gaan straks de antenne opnieuw uitrichten.  Ee hebben 2 buiten antennes die nu 2 jaar oud zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Meppel ligt niet heel ver van Zwolle waar een zendmast staat. Met een buitenantenne moet je in Meppel beeld kunnen krijgen. Mits je de antenne op een redelijk hoge positie plaatst en de antenne naar Zwolle is uitgericht.  Dus dat is een iets andere richting dan wat je gewend bent in Zwartsluis. En Meppel ligt ook wat verder weg. 

Op elke nieuwe locatie moet je jouw antenne opnieuw uitrichten. Tenzij je heel dichtbij in de buurt ligt van een zendmast.  (bv in de haven van Lelystad, dan heb je altijd ontvangst…..) 

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het KPN forum, @Desteny1971! Ik zie dat je al goed op weg geholpen wordt door @Noordzee, fijn. Is het nog gelukt met het opnieuw uitrichten van de antenne?