Beantwoord

nieuws over regio 5 digitenne

  • 3 June 2019
  • 3 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
ik woon in regio 5 waar ze nu aan begonnen zijn en ik heb 2 ZTE kastjes.
maar ik lees op dit forum er niets over.
ik zouw graag meer informatie willen hebben over de voort gang van deze laatste fase.
want op 9 juli moet alles over gezet zijn.👳
icon

Beste antwoord door PeterG 3 June 2019, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Er zijn eigenlijk 2 stappen. Stap 1 is nu bezig.
  1. Gebruikers worden in batches van de nieuwe ontvanger voorzien. Dit is medio begin juli afgerond. Tijdens deze fase plaatst Volker Wessels nog de nieuwe zenders in de machinekamers van de masten. Voor zover nog nodig.
  2. In de nacht van 8 op 9 juli gaat DVB-T uit en DVB-T2 HEVC aan. Daar zal een paar uur zonder signaal tussen zitten.
In het sticky over 'regio 5' kun je het volgen (al valt er niet veel te volgen. Je hebt de nieuwe ontvanger al. Dan is het dus wachten op 9 juli).
Forum KPN | Veranderingen bij Digitenne; aanvullende informatie omzetting regio 5 (holland en utrecht).

Er is ook nog een groot centraal topic omtrent de omzetting naar HD.

Alle Sticky's in "digitenne" hebben ook betrekking op de omzetting.

Dus niets ....
Reputatie 7
Badge +28
Er zijn eigenlijk 2 stappen. Stap 1 is nu bezig.


Eigenlijk is er ook nog een derde stap. De derde stap is een wijziging van de frequenties. Deze wijziging vindt niet bij alle zendmasten tegelijk plaats. Op 16 juli 2019 worden er wijzigingen doorgevoerd op de zendmasten van Almere, Den Burg, Alkmaar, Enkhuizen & Hoorn. In de periode daarna tot oktober aan toe vinden stapsgewijs wijzigingen plaats op de overige zendmasten in regio 5.
Heel scherp, Noordzee!

Ik heb begrepen dat de nieuwe kpn tuners automatisch aanpassen bij frequentiewijzigingen. FTA kijkers dienen zelf een nieuwe scan te doen.