Beantwoord

NPO 1, 2, 3, Drenthe TV en Omroep Oost geven foutmelding dat er geen Digitenne signaal is

  • 2 April 2024
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

NPO 1,2,3 Drenthe tv en omroep Oost zijn zenders die storingen geven waarbij Geen Digitenne Signaal in beeld verschijnt. Bij het inregelen van de antenne geeft deze 100% aan. Alle RTL zenders en bbc geven geen onderbreking of storingen aan. Wat is hieraan te doen 

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 April 2024, 18:49

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi @Camping frustraties . Welkom op het forum.

Mag ik vragen op welke locatie jij Digitenne gebruikt? (ik hoef uiteraard niet het exacte adres te weten. Maar globaal. 

Ter info van Erwin.

Zelf had ik met mijn eerste ZXV7200 na 2 jaar ook verstoord NPO / RPO (het FTA dus) weergave.

Gehakkel en ook ‘geen signaal’ meldingen. Na omruil was het weer prima. Het moest wel de ontvanger zijn aangezien de tv het wel deed met dvb-t2 hevc npo zenders (in die van de woonkamer kan geen module).

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Camping frustraties ,

Probeer eens het volgende:

  1. Haal de ontvanger even van de stroom af.  
  2. Zet de antenne op een hoge plek. 
  3. Zet de ontvanger (en de TV) weer aan.     
  4. Richt de antenne naar Smilde, Zwolle, Enschede of Hengelo. 
  5. Ga in het menu terug naar de fabriekinstelllingen. 
  6. Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
  7. Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
  8. Als het goed is, heb je weer beeld en geluid op alle zenders. 

 

@Camping frustraties :  Mocht het met de tips van @Noordzee niet werken, laat het dan hier even weten. Dan kunnen we verder analyseren en desnoods het apparaat vervangen.  

Ga dit weekend alle mogelijkheden proberen. 

 

Reageer