NPO1 kon ik vandaag niet meer ontvangen

  • 10 March 2019
  • 10 reacties
  • 129 keer bekeken

Vanochtend de TV aangezet om naar NPO1 te kijken, maar geen beeld.
Op mijn oude Digitenne kon ik NPO1 nog wel ontvangen.
Daar zat ik dan, gebeld naar Digitenne maar die konden mij niet helpen.
Dan mijn zoon maar gebeld, maar die had geen tijd.
Dit is werkelijk een kl"ten systeem.
Ik ben toen maar wat gaan rotzooien in het menu.
Tenslotte heb ik alle kanalen maar weer opnieuw geladen.
Tot mijn verbazing nog steeds geen beeld op kanaal 1, maar effen verder gekeken en toen zag ik dat NPO1 op kanaal 324 stond (ik woon dicht bij de Duitse grens waardoor ik ook alle Duitse zenders ontvang).
Als 76 jarige kan ik stellen dat dit geen klantvriendelijk systeem is. Geef mijn maar het oude systeem.
Natuurlijk zullen jullie zeggen dat had je de wizard kanalen zoeker maar moeten gebruiken, maar dan nog krijg ik NPO1 niet op kanaal 1. Nu moet je zelf het kanaal wijzigen. Ik woon in het buitengebied waar we geen kabel/glasvezel hebben alleen een telefoonlijn met een download van 11Mb. en canal kan ook niet ontvangen omdat ik aan de rand van een bos woon dus ben ik overgeleverd aan de goden van KPN.
Dan maar naar een rusthuis, maar die zijn er ook niet meer. Heeft iemand voor deze oude z"k een gebruikers vriendelijk oplossing (doodgaan is geen oplossing want ik wil 104 jaar worden).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Kon/kan je NPO 2 en 3 en de regionale zender wél krijgen?
Ja, alle andere zenders kon ik wel ontvangen.
Heel apart. Want alle zenders van NPO zitten in één uitzendfrequentie in één signaal.

Mogelijk staan de zenders weer op goede volgorde (NPO 1 op 1 enzovoort) als je éérst de huidige lijst wist en dan pas opnieuw zenders scant. Zo werkt (moet) het ook op de door KPN geleverde ontvangers.

Overigens kan je met 11 Mb/s wel Interactieve TV hebben van KPN (mits je ook internet van KPN hebt). Veel andere providers bieden overigens ook Interactieve TV i.c.m. hun vaste internet.
Met 11 Mb/s is één interactieve ontvanger mogelijk.
Kanaal 1 op Digitenne was vanochtend leeg. Dus geen ontvangst. Gisteren had ik wel ontvangst op Kanaal 1 (NPO1). Ik heb op frequentie 56 opnieuw de zenders geladen. NPO1stond op kanaal 324. Via het menu heb ik dit gewijzigd in kanaal 1.
Ik vind de nieuwe Digitenne niet gebruikersvriendelijk, zeker voor mensen zonder enige kennis van digitale apparaten en dat zijn er velen. Het zou veel eenvoudiger kunnen, maar dan moeten ze wel mensen erbij betrekken die geen of weinig verstand hebben van digitale apparaten, zodat men aan de hand van hun kennis de menu's en afhandeling kunnen inrichten. Men moet qua kennis afdalen naar het laagste niveau, zodat dit niveau er ook mee kunnen werken.
Als het een officiële KPN ontvanger is (ZXV 7200 of RBX 2800) dan is het wel heel apart als NPO 1 is "ontsnapt" en ergens anders is gaan zitten, zeg maar.
Is het geen KPN ontvanger dan is KPN ook niet verantwoordelijk voor het menu van de ontvanger.
Ik heb sinds vorige week de ZXV7200 via KPN Digitenne en al 3 maanden een STRONG waarmee ik NPO1,2,3 en L1 met alle vrije Duitse zenders ontvang (deze heb ik voor € 43 gekocht om niet zonder TV te zitten als de oude digitenne ermee ophield). Het menu van Strong is veel beter als die van ZXV7200.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @HCall, begrijp ik goed dat het nu wel weer werkt? Ik zie dat mijn collega @Erik_ ook op jouw bericht in het lopende Digitenne topic gereageerd had. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, helpen we je natuurlijk graag.

Je feedback voor het in gebruik nemen van de ontvanger nemen we in ieder geval intern mee. Hartelijk dank daarvoor!
Alles werk nu goed, maar dat wil niet zeggen dat ik tevreden ben met het systeem.
In wezen zijn we terug in het stenen tijdperk. Ik had een topfield met allerlei mogelijk heden, die we nu niet meer hebben. In 1965 had ik voor het eerst zelf TV en daar kon ik hetzelfde mee alleen was dat toen nog zwart/wit.
Reputatie 7
Badge +30
In principe is het een kwestie van de antenne goed richten en de kanalen zoeken. Jammer om te lezen dat je er zoveel problemen mee gehad hebt 😞. Hopelijk is dat vanaf nu niet meer zo. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, schroom dan niet om een bericht op het forum te plaatsen. We zijn je graag van dienst.
Digitenne heb ik vanaf het begin, met buitenantenne (om de Duitse zenders te kunnen ontvangen voordat ze overgingen naar het huidige systeem). Ik had en heb een ontvangst van 80-100%, dus daar kan het niet aan liggen. Ze zijn wel bezig (in Limburg) om op 12 maart over te gaan. Ik denk dat dit waarschijnlijk de oorzaak is van de problemen, die ik had.
Jammer dat een bedrijf als KPN, dat zo innovatief bezig is, zo'n product in de wereld kan zetten met zijn beperkingen ten opzichte van het oude product. Maar misschien kunnen ze of willen ze niet beter.