Ondertiteling bij BBC

  • 28 August 2020
  • 7 reacties
  • 8402 keer bekeken

Waar is het knopje op de afstandbediening waarmee je ondertiteling ontvangt, bijv. op de BBC, ik bedoel niet 888 met teletekst voor doven waarin ook uitroepen etc. worden weergegeven

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @maitri ,

In het menu van jouw ontvanger staat een optie ondertitels. Kijk onder instellingen. 

 

Bedoel je dat de ondertitels bij BBC nog steeds anders werken dan bij de andere zenders ?

Zo was het wel maar ik heb geen digitenne abonnement meer met ingang van de nieuwe norm, maar jij ook niet dacht ik te weten.

Alleen BBC had DVB-ondertitels (als dat de juiste term is)

Maar dan nog, er is bij mijn weten 1 soort ondertitels.

Reputatie 6
Badge +7

Alleen BBC heeft inderdaad nog steeds die ingebakken ondertiteling en die kan uitgezet worden via een menu instelling, niet via een knopje op de afstandsbediening 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/ondertiteling-instelling/1

Voor de BBC en Ketnet ondertitels aanzetten via menu.

Overige zenders TT knop en dan 888.

 

ik bedoel niet 888 met teletekst voor doven waarin ook uitroepen etc. worden weergegeven

Wat voor andere ondertiteling had je gewild bij de BBC, maitri? BBC heeft nauwelijks anderstalige uitzendingen dan Engels, dus hebben ze ook i.t.t. NL geen gewone ondertiteling.

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @maitri

Welkom op het Forum van KPN! Op de al aangegeven suggesties heb ik vrij weinig aan te vullen. Mochten er vragen zijn, dan zien we je graag terug op het KPN Forum. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @maitri ,

In het menu van jouw ontvanger staat een optie ondertitels. Kijk onder instellingen. 

 

@maitri

Al gelukt om ondertiteling te krijgen via instellingen? 

  • Let op! Niet in alle gevallen zal de ondertiteling werken. De zender bepaalt welke programma’s ondertiteld zijn.

  • Druk hiervoor op Menu, navigeer naar Instellingen en druk op OK
  • Navigeer naar Beeld instellingen en druk op OK
  • Door op de pijltjes te drukken kun je de ondertiteling aan‑ of uitzetten.

Toch merkwaardig, de techniek voor NIET-teletekst ondertitels is er maar wordt niet op alle zenders gebruikt.

Ik duik maar weer eens in het archief :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/alle-zenders-ondertitels-zoals-bbc-359311

 

Alleen BBC heeft inderdaad nog steeds die ingebakken ondertiteling en die kan uitgezet worden via een menu instelling,\

Niet om flauw of spitsvondig te doen, maar dan is het dus niet ingebakken, zoals dat bijvoorbeeld wel met BBC-first (op itv) het geval is, of met iedere anderstalig programma op NPO.

 

Reageer