Beantwoord

Oude recorder nog bruikbaar na juni 2019

  • 21 May 2019
  • 3 reacties
  • 212 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
ik heb een nog werkende digitenne recorder.

Is deze nog te programmeren en te gebruiken (opnemen en terugkijken) na juni 2019?

Ik heb (naast interactieve TV) 3 gratis digitenne-tuners, waarvan 1 recorder.. begrijp ik het goed dat ik na omwisseling moet gaan betalen voor de nieuwe tuner?

Ik vraag dit voor een vriend😂

Groeten,
Peter
icon

Beste antwoord door PeterG 21 May 2019, 17:56

Bekijk origineel

3 reacties

ik heb een nog werkende digitenne recorder.

Is deze nog te programmeren en te gebruiken (opnemen en terugkijken) na juni 2019?

Nee, want deze zal niets meer kunnen ontvangen. En derhalve valt er niks meer op te nemen. En dus ook niet te programmeren.
Hooguit kunnen misschien de bestaande opnamen daarop nog bekeken worden maar daar steek ik m'n hand niet voor in het vuur.

En de rest v.d. vraag: met oude ontvangers kan je niets meer (TF6000, TF6500, TF5300 pvr, Samsung ontvangers, Reboxen 1800t en 2100t zijn schroot na 8 juli)

Het volledige pakket kan alleen nog gekeken worden met de huurontvanger van KPN die € 5 per maand kost. (eerste in een Digitenne-abonnement in het abonnement).
Met een, overigens in Duitsland gekochte, ontvanger kun je de NPO zenders krijgen. Daar is niet het abonnement mee te krijgen.
Afspelen oude opnamen wel, verder niets.

Maar, niet gaan proberen om toch zenders te scannen, althans, in het verleden kon je de ontvanger niet bedienen als er geen zenders waren ingesteld, je kwam gewoon niet verder in het menu.
Vraag niet hoe ik dat weet, nu ja, vooruit dan, daar kwam ik achter in een land (noorwegen dacht ik) waar jaren terug al over is gegaan op T2.

Je kunt overigens met wat vogelen de hardeschijf uit de ontvanger met een computer uitlezen.
En stel de aanvraag voor de nieuwe ontvanger zo lang mogelijk uit. 14 dagen na de aanvraag van de nieuwe gaat de smartcard uit en krijg je met de oude alleen nog NPO t/m 8 juli.

En: per 1 juli gaan alle smartcards uit. Dus voor dat moment wel de nieuwe in huis hebben.

Met een zelf gekochte kun je nog wel NPO ontvangen en opnemen. Bv. de XORO 7620.

Reageer