Vraag

Recht op gratis digitenne

  • 18 June 2021
  • 4 reacties
  • 208 keer bekeken

Vorige week Digitenne besteld. Gerefereerd aan de kpn-site waarop stond dat dat bij mijn huidig KPN-abn, Tv + internet gratis zou zijn. Gratis, dus ook geen Digitenne Basis Ontvanger 5,00

 

Gedurende de “intake” zou er toch € 5,- p/m moeten worden betaald. Ik refereerde aan “gratis” waarna de medewerker toegaf dat het toch gratis zou zijn.

Op het overzicht dat ik daarna per mail ontving stond toch weer de 5 euro vermeld.

Hierop weer telefonisch contact opgenomen, reactie; sorry u heeft gelijk, mijn collega heeft een “vinkje” verkeerd gezet. Het is inderdaad gratis. Fijn dacht ik.

Vandaag de factuur van mijn abonnement gekregen, u raadt al; weer die €5,- erop.

 

Hierop weer gebeld, deze keer een dame aan de telefoon. Lang verhaal kort…. de 2 voorgaande collega's hebben het fout………… Haar woorden “ik lieg niet” → dus haar collega's hebben gelogen……

De gesprekken worden opgenomen, deze kunnen dus gecontroleerd worden. Toen ik daar aan refereerde kreeg ik de mededeling dat men alleen van hogerhand gedaan kon worden…………

Ik voel mij “met een kluitje in het riet gestuurd” en absoluut niet serieus genomen.

Overigens kan ik de KPN pagina waarop ik het bericht dat met mijn abonnement Digitenne gratis zou zijn niet terugvinden. Snel aangepast????

 

Vr.gr. Teun


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Het digitenne abonnement is gratis (dat wordt namelijk bedoelt). Je betaalt het alleen als extra ontvanger bij je (I)TV abonnement, dus betaal je wel € 5 per maand voor gebruik van de ontvanger EN het gebruik van het netwerk van digitenne. Dat heeft miljoenen gekost dus helemaal kosteloos wordt het natuurlijk niet aangeboden.

Toch blijft het opvallend dat iedereen die hiermee komt nooit de link van de pagina op kpn.com geeft…..

https://digitenne.kpn.com/itv/

Hier staat toch echt, heel duidelijk, net onder de foto:

Quote van kpn.com: Je betaalt alleen de huur van slechts €5,- per maand voor de tv-ontvanger van Digitenne.

Het digitenne abonnement is gratis (dat wordt namelijk bedoelt). Je betaalt het alleen als extra ontvanger bij je (I)TV abonnement, dus betaal je wel € 5 per maand voor gebruik van de ontvanger EN het gebruik van het netwerk van digitenne. Dat heeft miljoenen gekost dus helemaal kosteloos wordt het natuurlijk niet aangeboden.

Toch blijft het opvallend dat iedereen die hiermee komt nooit de link van de pagina op kpn.com geeft….

Peter,

Ik ben in andere landen geweest waar DVB-T2 verbindingen (in Nederland Digitene genoemd) volstrekt gratis waren. Dus ik heb ook wel eens dit vreemde gevoel zoals Teun schrijft. In die landen koop je eenmalig een DVB-T2 apparaat en bijbehorende antenne.

Maar waarschijnlijk gaat dit om de manier waarop de politiek in Nederland hier anders mee omgaat dan in andere landen. Er wordt aan 1 partij een consensie gegeven, die concurentie onmogelijk maakt. In andere landen is DVB-T2 een veel groter succes dan in Nederland. Maar dat heeft waarschijnlijk niet alleen met het KPN monopolie te maken maar ook met ons relatief kleine Nederland en de bekabeling die hier is gebeurt.  DVB-T2 is eigenlijk alleen goed voor gebieden waar nog geen goede bekabeling ligt. En het doel van KPN is natuurlijk winst maken, het is niet meer de PTT dus ze hoeven zich niet meer te richten op een maatschappelijk doel.

@CorL

In die landen, w.o. Engeland, betaalt men ruim € 140 (p/jr) kijk- en luistergeld per huishouden. Daar betaalt men dan ook geen abonnement/huur voor freeview ontvangers.

In Nederland heeft de overheid ervoor gekozen om alleen NPO geheel gratis via de ether te verspreiden. De consument dient dan wel zelf geschikte ontvangers te kopen.

@CorL

In die landen, w.o. Engeland, betaalt met ruim € 140 kijk- en luistergeld per huishouden. Daar betaalt men dan ook geen abonnement/huur voor freeview ontvangers.

In Nederland heeft de overheid ervoor gekozen om alleen NPO geheel gratis via de ether te verspreiden. De consument dient dan wel zelf geschikte ontvangers te kopen.

Peter,

Het was maar een aanvulling. Verder heb ik me er niet heel diep in verdiept. Ik vind Digitenne persoonlijk geen oplossing binnen het dicht bevolkte Nederland en zou de mensen die hier naar kijken en waarschijnlijk niet in een stad wonen echt adviseren ook eens te kijken naar een Sataliet verbinding. Maar daar kan @Noordzee ons waarschijnlijk veel meer over vertellen.