Beantwoord

Regelmatig haperend beeld op Digitenne, ondanks 100% ontvangst

  • 26 June 2023
  • 25 reacties
  • 172 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Helaas ondervind ik problemen met het kijken van TV via digitenne. Mijn software is up to date, ontvangst 100%, toch is er regelmatig haperend beeld, soms zelfs zwart beeld.

Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 June 2023, 09:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Mirreke1981 ,

Probeer eens de boel te resetten. 
 

1/ Zet de ontvanger (en/of de TV) eerst helemaal uit. 
2/ Plaats de antenne zo mogelijk op een hogere plek. 
3/ Doe de ontvanger en de TV weer aan.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 
 

Zorg er verder voor dat mogelijke storingsbronnen zoals een modem niet te dicht bij de ontvanger of de antenne staan. 

Reputatie 1
Badge

Deze dingen heb ik gedaan, daarna ontving ik alleen npo 1,2 en 3 , daarna met de antenne wizard opnieuw gezocht. Het probleem blijft bestaan. Een andere antenne geeft ook geen oplossing. Het gaat een tijdje goed, daarna komt er weer een golf van storing.

Reputatie 7
Badge +28

Deze dingen heb ik gedaan, daarna ontving ik alleen npo 1,2 en 3 , daarna met de antenne wizard opnieuw gezocht. Het probleem blijft bestaan.

Wel kiezen voor uitgebreid zenders zoeken! 

 

 

In welke plaats staat de ontvanger? 

Zie je een foutcode? 

Kun je de antenne eventueel buiten plaatsen? 

Reputatie 1
Badge

Het gaat om Sprang-Capelle. Het gaat om een buitenantenne op een hoog punt. Zie geen foutcode.

Reputatie 7
Badge +28

In Sprang-Capelle mag de ontvangst geen probleem zijn. Dat blijkt ook wel uit de 100% ontvangst. 

Maar……..

Heb je dit uitgevoerd? 

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Dan zou je 34 zenders moeten ontvangen.

Reputatie 1
Badge

Die actie heb ik nu uitgevoerd, 60 zenders gevonden. Het probleem is niet opgelost helaas. Tijdens die storing, blijft het ontvangst 100%

Reputatie 7
Badge +28

Een moderator wil mogelijk een vervangende ontvanger voor je regelen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1
Badge

Zijn er kosten verbonden aan het laten opsturen van zo’n nieuwe ontvanger?

Reputatie 7
Badge +28

Nee. Wacht op een reactie van een moderator. Kan ongeveer twee dagen duren.

Reputatie 1
Badge

Dank je wel! Gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Mirreke1981, welkom op het forum. Ik zie dat @Noordzee je zoals altijd van uitstekend advies heeft voorzien. Ik ben ook van mening dat de volgende stap dan het uitsluiten van de ontvanger is aangezien de rest van de factoren nu getest is. Heb je misschien ook iets van een mobiel nummer wat ik kan doorgeven aan PostNL? Dan stuur ik een nieuw kastje naar een servicepunt in de buurt en ontvang je op dat nummer updates van de logistieke order. Zou je die indien beschikbaar in jouw profiel kunnen zetten en mij hier een seintje kunnen geven? Dan kijk ik even.

 

Reputatie 1
Badge

Dank je wel, gegevens aangevuld. Zou je de ontvanger kunnen sturen naar een servicepunt in Sprang-Capelle?

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb in Sprang-Capelle maar één servicepunt beschikbaar zo te zien en dat is de Plusmarkt aan het Raadhuisplein, is dat ook een optie @Mirreke1981?

Reputatie 7
Badge +28

Dat lijkt me dan een prima optie @Remco_ . Zo groot is Sprang-Capelle niet. 

Reputatie 1
Badge

Dat is helemaal prima!

Reputatie 7
Badge +13

@Mirreke1981 Verstuurd, je ontvangt zo een sms maar ik vat die hier nog even samen :-) : 

Je moet het retourartikel (inclusief stroomadapter) in een doos verpakken, en inleveren bij het servicepunt en niet vergeten om een geldig identiteitsbewijs van de contractant mee te nemen

Je moet het ordernummer 5582627 op de doos schrijven, met watervaste stift of pen en ook het retour adres op de doos zetten:
KPNAntwoordnummer 101192400 VB Alphen aan den Rijn
Je krijgt een sms-bericht van de vervoerder als het pakket klaar ligt en op het Servicepunt kan je alleen het artikel inleveren waarvoor een afspraak is gemaakt.
 
Mocht je nog vragen hebben stel ze hier dan gerust!
Reputatie 1
Badge

Kan ik de oude ook later inleveren? Als alles is geïnstalleerd? 
 

nu krijg ik in 1x foutcode E016-0 op RTL 4. Ik heb de hele avond kunnen kijken! Alles opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +28

Jazeker @Mirreke1981 ,

De oude ontvanger terugsturen na de ontvangst van de nieuwe ontvanger. 
 

Laat de nieuwe ontvanger de eerste keer een uur lang aanstaan zodat het activatiesignaal ontvangen kan worden. 

Reputatie 1
Badge

En de foutcode die ik nu krijg? Ik heb de nieuwe nog niet. We gebruiken hem op de boot en zijn dit weekend weg

Reputatie 1
Badge

De foutcode krijg ik omdat er een nieuwe ontvanger opgestuurd is. Deze staat nu op het abonnement geregistreerd. Dus kan ik de komende dagen helemaal geen tv kijken. Daar baal ik enorm van. Kan de oude ontvanger niet geregistreerd worden tot dat ik de nieuwe heb opgehaald? Ik ben een paar dagen weg en wil graag iets van tv kijken.

Reputatie 7
Badge +28

Is de nieuwe ontvanger nog niet op het servicepunt van de Plusmarkt gearriveerd? 

 

Met je oude ontvanger kun je sowieso kijken naar vier NPO-zenders en twee regionale zenders, dus je zit nooit helemaal zonder TV. 

Reputatie 1
Badge

de nieuwe ontvanger is vandaag bezorgd bij de Plus. We zijn een paar dagen weg met de boot. Dus ik kan hem pas over een paar dagen ophalen. Ik had geen idee dat de oude niet meer zou werken. Geen grote ramp, wel jammer .

Reputatie 7
Badge +13

Oef sorry, dat had ook even niet zien aankomen. Heb je de nieuwe ontvanger inmiddels in ontvangst kunnen nemen?

Reputatie 1
Badge

@Remco_ , ik heb gisteren de nieuwe ontvanger opgehaald. Ik heb hem geïnstalleerd en gisteren ging het prima met ontvangst, ondanks zwaar weer. Heb de receiver ook ge-update. Dat ging niet in 1 keer goed. Maar de tweede keer wel.

Reputatie 7
Badge +13

Dat is fijn om te horen! Ik ben blij dat alles weer weer werkt dan :-) . Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen!