Beantwoord

RTL SBS6 en Net 5 ontbreken bij Digitenne

  • 30 March 2024
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

De kanalen van RTL, SBS6 en Net 5 ontbreken. Gebruik de digitenne in Stadskanaal. KPN gebeld. Nu kan je handmatig zoeken. Regio kiezen, Drenthe of Groningen. Bij handmatig zoeken moet je wel met de pijltjes het juiste RF kanaal kiezen. Voor Drenthe zou dat volgens KPN, 22, 2, 3, 4 en 5, voor Groningen zou dat volgens KPN, 1,2,3,33 en 25 moeten zijn. Mijn vraag is welke zenders vallen onder deze RF kanalen. Ik heb ook de vraag of een andere binnenantenne is aan te sluiten met een betere ontvangst, heb er één op het oog, kent iemand deze antenne en zou hij moeten werken op zxv 7200. Het betreft de

TechniSat DIGITENNE TT2 - richtbare kamerantenne (36 dB full-band versterker-antenne met LTE4-filter voor de ontvangst van DVB-T/-T2, DAB+ en FM-signalen, netschakelaar) zwart

https://www.beslist.nl/p/elektronica/nl-nl-gold-4019588432000/

icon

Beste antwoord door Noordzee 31 March 2024, 08:06

Bekijk origineel

4 reacties

Een andere binnen antenne zal de ontvangst, zeker op dezelfde plek, natuurlijk niet verbeteren. Wel antenne buiten ….

En wat de invulling van de zenders binnen de kanalen betreft, zie

 

Reputatie 4
Badge +2

Hmm. kun jij de lage kanalen kiezen ?  DVB-T begint bij 21, dus of die digitenne ontvanger moet op een rare manier werken of je hebt niet de goede kanalen

hier staat een overzicht van de kanalen die gebruikt worden 

https://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

 

 

 

Een andere binnen antenne zal de ontvangst, zeker op dezelfde plek, natuurlijk niet verbeteren. Wel antenne buiten ….

En wat de invulling van de zenders binnen de kanalen betreft, zie

 

De antenne die ik noem is wel een versterkte richtantenne voor binnen

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ebvdpot ,

In Stadskanaal heb je voor die zenders bij voorkeur een buitenantenne nodig. 
 

De door jou genoemde zenders zitten op RF-kanaal 46. Hoe hoger het RF-kanaal, hoe lager de ontvangststerkte. 
 

Ontvangst via Drenthe (Smilde) kun je vergeten. Daarvoor is de afstand te groot. Je kunt wel jouw antenne uitrichten op Groningen. Maar dan de antenne wel zo hoog mogelijk plaatsen en bij voorkeur buiten. 
 

En dan kun je daarna een handmatige opdracht zenders zoeken uitvoeren op RF-kanaal 46.

(Zelf woon ik in het oosten van Drenthe en kan ik de zenders van RF-kanaal 46 ook alleen maar ontvangen doordat ik de antenne bovenop mijn dak heb geplaatst.) 

Reageer