Beantwoord

RTL zenders niet te ontvangen

  • 15 February 2019
  • 3 reacties
  • 185 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Ik zit in mijn caravan op de Veluwe.
Heb ook ineens die zelfde zenders niet meer
Heb al opnieuw gezocht en fabrieksinstellingen gedaan maar heeft niet geholpen..
Wat moet ik nu doen om ze weer te ontvangen?

*Admin: reactie afgesplitst,eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 16 February 2019, 09:10

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Sjjo, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik kan mij goed voorstellen dat je er van baalt dat Digitenne niet goed functioneert! Heb je al eens een reset uitgevoerd? Hierdoor worden de zenders voor Digitenne opnieuw ingesteld van de tv-ontvanger. Het kan ook zijn dat je ontvanger niet automatisch het bouquet scant waar RTL onder andere in zit. Het beste is dan om handmatig een kanaal scant, om zo alle bouquetten zichtbaar te krijgen. Afhankelijk van waar je woont, kan je een van de volgende kanalen scannen: 29, 30, 34, 36, 45, 48, 49, 55, 60.

Heb je dit al eens geprobeerd? Mocht dit het probleem niet verhelpen dan zou ik graag willen weten wat er precies gebeurd op de tv-ontvanger zodat we je beter verder kunnen helpen. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? En kunnen noteren van welke Digitenne ontvanger je gebruik maakt? Dan kan ik je beter en sneller helpen!
... mis je alleen RTL 5, 6, 7, SBS 6 en NET 5? De andere commerciëlen heb je wel?

Verander de positie v.d. antenne iets (omhoog, draaien). Daarna opnieuw zenders scannen, maar dan eens met "uitgebreid zoeken". 😉
Reputatie 4
Badge +2
Heb gisteren nog contact gehad met een medewerker.
Deze heeft een firmupdate naar het kastje gestuurd . Daarna nog een keertje uitgebreid zender zoeken gedaan ........ en het werkte zoals t hoort....
Byzonder dat dat kan op afstand maar t is gelukt en ik ben blij

Reageer